الگوی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی وارد فاز سوم شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: الگوی توسعه مشاغل خانگی در این استان از امروز ۱۷ تیر وارد فاز سوم شد.

به گزارش ” پیام خاوران”  ، اشرفی اظهار داشت : هدف از اجرای فاز سوم را اتصال مشاغل خانگی به بازار عنوان کرد.

وی افزود: فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی شامل شبکه سازی، هدایت و مشاوره صاحبان مشاغل، برندسازی و استاندارد سازی، کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش، شکل دهی به ظرفیت سازی بازار‌های فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  اظهار کرد: الگوی توسعه مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۶ برای ۹ استان ازجمله خراسان جنوبی، بصورت پایلوت اجرا و در سال ۹۸ به سایر استان‌ها برای اجرا ابلاغ شد.

اشرفی  گفت: از فروردین امسال با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر شهرستان، تغییرات و بروز رسانی لازم در گزارش فاز اول الگوی توسعه مشاغل خانگی لحاظ و تصویب شد.

وی ادامه داد: فاز اول الگوی توسعه مشاغل خانگی شامل شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها، پیشرانان و مزیت‌های اقتصادی هر شهرستان، از طریق اسناد بالادستی، مصاحبه با خبرگان و کارآفرینان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و همچنین شناسایی شرکت‌ها و بنگاه‌های بالادستی و سرمایه گذاران بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در فاز دوم الگوی توسعه مشاغل خانگی، رشته‌های مزیت دار استان که قابلیت اتصال به بازار را دارند در اولویت قرار گرفته است.

اشرفی بیان کرد: در این فاز رشته‌های پاپیه ماشه، فرش دستبافت، سوزن دوزی، قلمزنی، مله بافی، برک بافی، برک شمشیری، چادرشب بافی، گلیم سوزنی به رشته‌های تولید عسل، پوشاک، حوله بافی، پارچه بافی، ویراستاری کتاب و مقاله، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مترجمی زبان خارجی، پرورش گل و گیاه، گلیم و جاجیم، تولید محصولات نمدی، انیمیشن، بسته بندی زرشک و زعفران شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید   🔸دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل ها نقطه ضعف ما در امر مبارزه با بیماری کرونا است

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها