۳هزار نفر در خراسان جنوبی آموزش کارآفرینی و اشتغال فرا گرفتند

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش کارآفرینی و اشتغال فرا گرفتند، گفت: امسال گروه‌های جهادی تخصصی و مهارت‌محور با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در حوزه‌های مختلف ایجاد می شود.

به گزارش “پیام خاوران “مهدی هنری  در  نشست خبری امضای تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی با  اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی استان آموزش تخصصی و افزایش مهارت جهادگران است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی و ایجاد گروه‌های تخصصی، تقویت فرهنگ جهادی و خدمت‌رسانی است، افزود: جهادگران با فراگیری این آموزش‌های تخصصی می‌توانند بخشی از مشکلات فنی مردم مناطق محروم را نیز برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش مهارت جهادگران برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی کوتاه مدت پیش بینی شده است، گفت: برخی از جهادگران با توجه به استعدادهای خود قابلیت این را دارند که به عنوان مربی فنی و حرفه ای در رشته های مختلف  فعالیت کنند که با شناسایی و معرفی آنان به اداره کل فنی و حرفه ای دوره های مربیگیری برای این جهادگران برگزار خواهد شد تا در نهایت از ظرفیت آنان به صورت مشترک در مناطق محروم استفاده شود تا آموزش ها را به صورت میدانی داشته باشیم.

هنری با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های آموزش های مهارتی و اشتغال بحث آموزش میدانی است، عنوان کرد: امسال ثبت گروه های جهادی تخصصی در سامانه ملی اطلس جهادی انجام می شود  و تاکنون فعالیت های بالغ بر ۵۲۰ گروه جهادی استان ثبت شده است.

وی گفت: یکی از برنامه ها در زمینه اشتغال، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی است که با کمک تسهیلگران در روستاهای مختلف انجام می شود و هم اکنون بالغ بر ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان فعال است.

بیشتر بخوانید   برقراري اينترنت در نقاط گردشگري شهرستان سرایان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال تشکیل تعاونی های اشتغالزایی در حوزه صندوق های قرض الحسنه مردمی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از فضاهای کارگاهی دو مجموعه بسیح سازندگی و اداره کل فنی و حرفه ای استان برای اجرای کارگاه ها و برنامه های مشترک استفاده خواهد شد.

هنری در پایان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته برای بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش های تخصصی در حوزه اشتغال برگزار شده است، افزود: در بحث تکمیل زنجیره های ارزش رسته های شغلی از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه ای استان برای ساخت دستگاه های فرآوری محصولات استفاده می شود.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها