کانون خيرين کارآفرين خراسان جنوبی راه اندازي می شود/شناسايي ۲۴۰ کارآفرين دراستان

 مشاور معاونت اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور از صنايع کاشي و سراميک فرزاد بعنوان حامي کميته امداد و بهزيستي در حوزه اشتتغالزايي وکسب و کار مددجويان قدردانی کرد.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران “ مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی  کمیته امداد کشور به همراه مدیر کل کمیته امداد استان ،امام جمعه و فرماندار  شهرستان فردوس،نظرافضلی  نماینده اسبق استان در مجلس شورای اسلامی  و جمعی دیگر از مدیران کمیته امداد استان از مجموعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد بازدید و از حمایت ها و کمک های خیرخواهانه مدیر عالی این واحد صنعتی از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بویژه درجذب و بکار گیری آنان  قدردانی شد.

 

تشکیل کانون خیرین کارآفرین و فعالان حوزه کسب و کار در استان

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در این دیدار و بازدید از تشکیل کانون خیرین کارآفرین و فعالان حوزه کسب و کار در راستای ایجاد مهارت های شغلی متناسب با بازار در استان خیر داد و گفت:تمام حرف کسب و کار  و متخصصین مختلف این حوزه در استان شناسایی و خودشان این کانون خیرین را تشکیل می دهند تا سه دهک پایین جامعه مورد حمایت آنها قرار گیرند. حمید حاجی عبدالوهاب افزود:با دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد،بهزیستی ،آستان قدس و بنیاد مستضعفان و بسیج هماهنگی کرده ایم تا افراد مستعد کار کردن را شناسایی کنند تا فعالان حوزه کسب و کار با دادن مشاوره آنها را برای ایجاد شغل راهنمایی کنند . وی بیان کرد:از طرف دیگر تلاش داریم در آموزش های اشتغال هم تجدید نظری داشته باشیم و از تجربه فعالان اقتصادی استفاده کرده تا کسب و کارهایی که فعلا صرفه اقتصادی ندارند و یا در آینده به صرفه نخواهند بود شناسایی و جایگزین شوند

بیشتر بخوانید   فعالیت بیش از 7500 صنعتگر دارای مجوز در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی پشتیبان کسب و کارهای خرد خواهند بود گفت:این پشتیبانی باعث تثبیت اشتغال های  خرد خواهد شد.

 

فقرزدایی و محرومیت زداییاز جامعه

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با تاکید بر این که با این پشتیبانی ها خروج محرومین از دایره محرومیت در مجموعه های حمایتی با توانمند سازی سرعت می گیرد،افزود:با اینگونه اقدامات تلاش داریم فقرزدایی و محرومیت زدایی را از جامعه داشته باشیم . وی با اشاره به اینکه اگر واحد تولیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد را بکارگیری کند از حمایت هایی این مجموعه برخوردار خواهد شد،افزود:به ازای هر نیرو بکارگرفته شده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و تا سقف ۲ میلیارد تومان در اختیار وحد تولیدی قرار داده  می شود. وی با بیان اینکه اساس محرومیت در کشور یک اشکال اساسیدارد و آن این است که مردم باور ندارند می توانند روی پای خودشان بایستند که این کارآفرینان می توانند به این افراد اعتماد بدهند.

 

شناسایی ۲۴۰ کارافرین درخراسان جنوبی

وی با تاکید بر اینکه مهم این است که مدیریت جهادی شکل بگیرد ،ادامه داد:هیات موسس و هیات امنا کانون خیرین کارآفرین مشخص شده اند و مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد از اعضای موسس این کانون هستند که در آینده نزدیک رسما راه اندازی خواهد شد. وی ازشناسایی میدانی ۲۴۰ کارافرین داخل استان برای عضویت در این کانون خبر داد و افزود:کارهای  بسیارخوبی با این کانون می شود در استان انجام داد.

 

تخصص در هر حرفهو کسب و کاری اولویت اول است

مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد هم در این دیدار با تاکیدبر اینکه تخصص در هرکار و حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است،گفت:باید تلاش شود بخش خصوصی کاملا مستقل شود . علی اکبر فلاحی با بیان اینکه این مجموعه تولیدی و صنعتی همواره از ابتدای شکل گیری تاکنون تلاش کرده تا از مددجویان کمیته امداد حمایت کند،افزود:این حمایت ها همچنان در قالب بکارگیری مددجویان و هم اموزش مهارت ها و کسب و کار و تجربه ادامه  خواهدداشت  تا این افراد توانمند شوند.

بیشتر بخوانید   بازدید وزیر صنعت،معدن و تجارت از طرح تولید کاغذ سلولزی بیرجند

 

اجرای دو طرح سلولزی و کربناتی با علم روز دنیا و مدرن ترین دستگاه ها

وی با اشاره به راه اندازی طرح های ایجادی کارخانه شامل طرح سلولزی و کربناتی ادامه داد:این طرح ها از بزرگ ترین و مدرن ترین طرح های روز دنیا و کشور به شمار می روند که مشابه داخلی ندارند و طرح های جانبی و صنایع تبدیلی زیادی هم در کنارشان ایجاد خواهد شد.

 

از کار خسته نمی شوم

وی با اشاره به مشکلاتی که فرا روی واحدهای صنعتی وجود دارد،گفت:فشار زیادی بر واحدهای صنعتی بخاطر نوسانات  قیمت ارز و دلار وارد آمده و بطور مثال یک قطعه از ۲۰ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است ولی با وجود تمامی این مشکلات از کارخسته نمی شوم و با تمام توان تلاش خواهم کرد.

 

صنایع کاشی و سرامیک فرزاد حامی اشتغال  مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در حاشیه این بازدید درگفت وگو با خبرنگار ما با قدردانی از حمایت های مادی و معنوی صنایع کاشی و سرامیک فرزاد از مجموعه کمیته امداد امام( ره )گفت:تعدادی از مدجویان کمیته امداد استان در این کارخانه مشغول بکارند و مدیر عالی صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در این دیدار اعلام آمادگی کرده است که در فاز جدید کارخانه که بزودی افتتاح می شود هم تعدادی از مددجویان کمیته امداد را بکار گیری کند. سلم آبادی با اشاره به حمایت های مادی این واحد صنعتی از صندوق امداد ولایت   افزود:مددجویانی که به کاشی وسرامیک نیاز داشته باشند با معرفی به این کارخانه مورد حمایت های خوبی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید   انتخاب 4 واحدصنعتی خراسان جنوبی به عنوان صنایع سبز کشور

 

مدیر عالی کاشی فرزاد عضو هیات رئیسهکانون خیرین کارآفرین استان

وی با بیان اینکه مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد عضو هیات رئیسه کانون خیرین کارافرین استان است،ادامه داد: در سه حوزه بازارسازی، بازارداری و بازاریابی از تجربیات استفاده خواهد شد. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان جنوبی افزود:  در راستای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی از حضور این کارافرینان استفاده خواهد شد.

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها