نرده راه پله ها را چگونه نظافت کنیم؟

اگرمی خواهید بدانید نرده های راه پله چگونه به خوبی تمیز می شوند؟ پس با ما همراه باشید.

به گزارش ” پیام خاوران ”  نظافت نرده راه پله یکی از کارهای آزاردهنده است که اغلب ما نسبت به آن بی توجه هستیم؛ اما یکی از کارهای مهم در نظافت راه پله، تمیز کردن نرده های آن است و این کار هر چند وقت یک بار باید حتما انجام شود؛ زیرا نرده‌ های راه پله هم مانند هر جای دیگری کثیف می شوند و باید تمیز شود.

 

معمولا نرده ها با استفاده از دستمال یا گردگیر پر، به راحتی تمیز می‌ شوند؛ اما گاهی اوقات نرده ها چسبناک می شوند و باید به خوبی تمیز شوند. در چنین مواردی ابتدا باید لوازم و مواد نیاز برای انجام این کار را تهیه کنید و سپس آنها را تمیز کنید.

 

روش نظافت نرده راه پله ها

ابتدا باید ببینید نرده ها نیازمند چه میزان نظافت هستند؛ اگر فقط گرد و خاک روی آنها نشسته باشد، طبیعتا با گردگیری ساده پاک می شوند؛ اما اگر چسبناک باشند و چندین لایه از ذرات کثیف روی نرده ها ایجاد شده باشد، باید از روش دیگری برای پاک کردن نرده ها استفاده کنید.

 

در صورتی که نرده های راه پله فقط چسبناک هستند و کثیفی زیادی روی آن ها مشاهده نمی شود،  ابتدا باید گرد و خاک روی نرده ها را پاک کنید و شیشه پاک کن تیرک را روی نرده ها اسپری و با یک دستمال به آرامی پاک کنید. این کار هم چسبندگی نرده ها را از بین می برد و هم آنها را براق می کند.

 

چنانچه نرده های راه پله چسبناک هستند و کثیفی ها ظاهر آن را زشت کرده است اسپری چند منظوره تیرک را روی نرده اسپری کنید و اجازه دهید محلول یک یا چند دقیقه روی نرده باقی بماند و در پایان با یک دستمال نرم محلول را پاک کنید.

بیشتر بخوانید   مرابخوان (8)|دعای بندگان خدا /سحرهای مان را زیبا کنیم

 

در حین نظافت راه پله از چند دستمال استفاده کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید که حالت چسبندگی نرده ها از بین برود و هیچ گونه کثیفی روی دستمال ها مشاهده نشود.

 

لازم به ذکر است شیشه پاک کن و چند منظوره تیرک علاوه بر از بین بردن چسبندگی، خاصیت میکروب زدایی و ضد عفونی کننده گی دارند.

 

 

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها