ایجاد ۶۰ هکتار گلخانه در شهرستان زیرکوه

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه طرح نهضت گلخانه ای بر افزایش اشتغال و کاهش مصرف آب تاثیر فراوانی دارد، گفت: ۶۰ هکتار در راستای اجرای این طرح برای زیرکوه در نظر گرفته شده که اجرای آن می تواند به رونق یافتن بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان بسیار کمک کن

به گزارش “پیام خاوران “ محمدحسین عربشاهی اظهار داشت: با تشکیل نهضت گلخانه ای در استان برای شهرستان زیرکوه ۶۰ هکتار در نظر گرفته شد که اقدام به اجرای این طرح کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: از این ۶۰ هکتار ۲۸ هکتار برای ایجاد گلخانه، ۱۱٫۸ برای راه اندازی بارگاه زرشک، ۲۰ هکتار دامی و ۲ هکتار برای بحث شیلات در نظر گرفته شده است.

فرماندار زیرکوه  با اشاره به ایجاد ۲۸ هکتار گلخانه در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در زیرکوه گفت: تفاهم نامه این موضوع چهار ساله است؛ در سال اول اجرای این طرح یعنی سال ۹۸ تعهد شهرستان زیرکوه هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع بوده که از این تعداد نیم هکتار حدود ۶۰ درصد پیشرفت کرده است و ۲ هکتار نیز در مرحله پرداخت تسهیلات قرار دارد.

عربشاهی در ادامه بیان کرد: در سال جاری در راستای ایجاد گلخانه ۶٫۱۶ هکتار تعهد داریم و کارهای آن را انجام می دهیم تا بتوانیم سال جاری به بهره برداری برسانیم و در سال ۱۴۰۰ نیز ۹٫۸ هکتار و سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱٫۲ هکتار متعهد شده ایم.

وی با اشاره به احداث زمین مجتمع گلخانه ای در زیرکوه گفت: این مجتمع ۲۰ هکتار وسعت دارد و کارهای احداث این مجتمع را در کمیسیون های مربوطه پیگیری می کنیم و چاه این مجتمع جانمایی شده است و مجوزهای لازم را دریافت کرده ایم.

فرماندار زیرکوه  به بحث راه اندازی بارگاه زرشک در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در زیرکوه اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۱٫۸ هکتار ایجاد بارگاه زرشک در زیرکوه تعهد داریم و در سال گذشته پنج هزار و ۹۰۰مترمربع متعهد شده بودیم که در این راستا ۱۱ مکان شناسایی کردیم و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید   افزایش هزینه سبب کاهش استقبال پیمانکاران گلخانه در خراسان جنوبی شد

عربشاهی در ادامه بیان کرد: برای سال جاری ۵٫۳۱ هکتار و سال آینده ۵٫۹ هکتار متعهد شده ایم تا بارگاه های زرشک را در بخش زیرکوه راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث دامی ۲۰ هکتار تعهد داریم، ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۰٫۶ هکتار متعهد بودیم که زمین آن را مشخص کردیم و حفر چاه و کارهای مجتمع در حال پیگیری هستند و در سال جاری ۵٫۴ هکتار و سال آینده ۶ هکتار متعهد شده ایم تا در زمینه دامی اقداماتی انجام دهیم.

فرماندار زیرکوه  بیان داشت: در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در زیرکوه در خصوص بحث شیلات ۲ هکتار در نظر گرفته شده بود و به خاطر نبود سرمایه گذار هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

عربشاهی با توجه به اینکه بیشترین فعالیت مردم زیرکوه در زمینه کشاورزی و دامی است، افزود: زیرکوه در حوزه صنعتی ضعیف است و این موضوع باعث می شود که مردم به سمت کشاورزی و دامداری بروند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طرح نهضت گلخانه‌ای باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود، ادامه داد: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای باعث تغییر کردن الگوهای کشت و افزایش محصولات کشاورزی و میزان اشتغال در زیرکوه می شود.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها