۱۴۸ هزار دانش آموز در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام کردند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تکمیل عملیات ثبت نام ۱۴۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در دوره های مختلف تحصیلی خبر داد.

به گزارش“پبام خاوران”   محمد علی واقعی در بازدید از روند ثبت نام چهار آموزشگاه شهر بیرجند، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آموزش متوسطه، با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه ها و راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش انجام می شود.

وی  از ثبت نام حدود ۱۴۸ هزار دانش آموز (معادل حدود ۹۰ درصد دانش آموزان) در دوره های مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت وجه به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب‌ درسی در زمان ثبت نام مجاز ممنوع بوده و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۱۶ هزار کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

واقعی بیان کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش، مطابق دستورالعمل آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب می شوند، افزود: دریافت هرگونه هزینه به جز هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در این مدارس ممنوع است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام تنها در سه پایه ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم نیاز به مراجعه حضوری خانواده‌ها دارد، تصریح کرد: در این راستا نیز از خانواده‌ها درخواست می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس حاضر شوند، و از تجمع در صحن و سالن مدارس خودداری کنند تا سلامت خودشان، فرزندان و سایر شهروندان به خطر نیفتد.

بیشتر بخوانید   همایش پدافند غیرعامل در شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد

واقعی در پایان گفت: نظارت، حمایت و هدایت دانش آموزان در فرایند حساس و خطیر تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم سه اصل مهم و رویکرد اساسی آموزش و پرورش استان است.

منلع:شبستان

انتهاب پبام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها