۱۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران برای نخستین بار در خراسان جنوبی احداث می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از طرح ساخت یک هزار و ۱۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران یک هفته پس از امضای تفاهم‌نامه فی مابین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش” پیام خاوران ” ، سیدکمال الدین میرجعفریان عصر امروز در نشست بررسی و تحلیل شیوه نامه مسکن ایثارگران اظهار داشت: این اقدام وارد مرحله اجرایی شده که براساس تفاهم‌نامه از مجموع ۲۰ هزار مسکن ایثارگران که با همکاری وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور ساخته می‌شود، سهم خراسان جنوبی یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در خراسان جنوبی  موضوع مسکن جامعه ایثارگری با پیگیری‌های معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و پشتوانه مالی دولت اجرایی می شود،گفت: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه باید پیگیری جدی و بدون وقفه ای درحوزه های متولی صورت گیرد تا با تعامل و براساس  برنامه زمانبندی و دقیق از سوی بنیاد شهید و امورایثارگران، اداره کل راه و شهرسازی وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتوان در حداقل زمان ممکن ،تعهدات این طرح را عملیاتی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه فرآیند انجام کار را براساس شیوه نامه مشخص و وظایف هرکدام از دستگاههای  متولی را مشخص کرد که بر این اساس  مقرر شد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ظرف مهلت یک هفته نسبت به معرفی واجدان شرایط و معرفی افراد جامعه هدف فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب در تمامی شهرهای استان به اداره کل راه وشهرسازی استان اقدام کند.

 میرجعفریان اظهارکرد: اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی موظف شد پس از دریافت لیست متقاضیان واجد شرایط از سوی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ظرف مدت یک هفته و پس از انجام استعلامات لازم ،حائزان شرایط رامشخص وضمن اعلام به بنیادشهید و امورایثارگران استان نسبت به تامین و تخصیص زمین در شهرهای استان به تعداد مورد نیاز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام لازم به عمل آورد.

بیشتر بخوانید   هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی

وی افزود: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان مدیریت راهبردی این پروژه موظف شدپس از تخصیص زمین به تعداد مورد نیاز در شهرهای استان از طرف اداره کل راه و شهرسازی حداکثر ظرف مدت یک ماه فاز اجرایی پروژه را آغاز و به منظور آزادسازی منابع مالی متناسب با پیشرفت فیزیکی مراتب را به بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اعلام تا اقدام لازم اجرایی شود.

 این نشست به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها