بیش از ۱۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفتند

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس گفت: درطرح قرارگاه مهارت آموزی و آموزش سربازان وظیفه در سال گذشته ۱۰۸۰ نفر ساعت آموزش به ۱۸ نفر ارائه شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، یعقوبی صبح‌ امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توانمندسازي نيروي انساني از طريق آموزش مهارت هاي شغلي و تخصصي يکي از راهکارهاي اساسي حل مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور است که مي تواند به عرضه نيروي انساني توانمند و کارآفرين و در نهايت کاهش مشکلات اقتصادي و اشتغال و همچنين افزايش بهره وري و کارايي شاغلين بخش هاي مختلف منجر شود.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فردوس جهش مهارت را رویکرد محوری خود در سال ۹۹ قرار داده است .

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است بیان کرد: در حال حاضر مرکز آموزش فنی و حرفه ای دومنظوره برادران وخواهران فردوس با ۸ کارگاه ثابت در بخش برادران و ۴ کارگاه ثابت در بخش خواهران با مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی فعال قابلیت اجرای بیش از ۱۳۱ حرفه آموزشی را دارد.

یعقوبی با بیان اینکه در سال ۹۸ آموزش های مهارتی را برای ۱۵ گروه هدف آموزشی در شهرستان اجرا کرده ایم تصریح کرد: در این راستا در سال ۹۸ با اجرای ۱۷۴ دوره آموزشی در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر بالغ بر ۳۱۹هزار و ۲۳۷ نفر ساعت معادل ۲۴۶۴نفر دوره در قالب ۹۱ حرفه آموزشی در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درطرح قرارگاه مهارت آموزی و آموزش سربازان وظیفه در سال گذشته ۱۰۸۰ نفر ساعت آموزش به ۱۸ نفر ارائه شد.

بیشتر بخوانید   آغاز طرح فوق العاده ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از پارکینگ‌ها

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس از اجرای طرح توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری دانشگاهها طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این طرح کارگاه ها یی را ایجاد می کنیم که دانشجو همزمان با تحصیل می تواند براساس علاقه و یا رشته دانشگاهی درآن کارگاه حرفه ای را یاد بگیرد.

یعقوبی اظهار داشت: در این راستا ۲۷۴ نفر از دانشجویان ۱۸۶۹۳نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند که رشد ۳۱۱ درصدی را داشته است.

وی افزود: همچنین طرح توانمندسازی مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم و مرزی از دیگر طرح‌های موفق ما در سال ۹۸ بوده که مربیان ما در مناطق روستایی، عشایری و محروم مرزی حضور پیدا کرده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس گفت: در این راستا سال گذشته ۲۵۷۹۷نفر ساعت برای ۲۱۵ نفر اجرای آموزش شده است که بالاتر از تعهد ما بوده است و ۱۴۰درصد رشد داشته است.

یعقوبی به طرح آموزش زندانیان اشاره کرد که در کسب درآمد و یادگرفتن حداقل یک مهارت برای زندانیان بسیار موثر بوده است و گفت: این طرح سال گذشته ۲۳۴۶۷ نفر ساعت برای ۱۵۸ نفر اجرا شده است که نشان دهنده رشد ۱۹۵درصدی است.

وی با اشاره به طرح آموزش های مهارتی به دانش آموزان که بر اساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش انجام می شود افزود: سال گذشته این طرح در قالب ۲۳۶۷۳ نفر ساعت برای ۳۵۸ نفر از دانش آموزان اجرا شده است که ۱۴۷ درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس آموزش زنانه خانه دار را طرح بعدی آموزشهای فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۲۹۰نفر از زنان خانه دار در قالب ۶۱۹۱۹نفر ساعت از آموزش های مهارتی مرکز استفاده کردند که۸۹ درصد تحقق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید   98 اخطار قطع گاز برای مشترکین بد مصرف خراسان جنوبی صادر شد

یعقوبی به طرح آموزش در سکونتگاههای غیر رسمی اشاره کرد که در ۲ محله مورد هدف مناطق جواد ائمه و موسی بن جعفر برگزار شده است و گفت: در این طرح ۴۹ نفر از بانوان محلات در قالب ۵۳۱۶ نفر ساعت از آموزش های مهارتی استفاده کردند که ۲۶۵ درصد تحقق پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در طرح آموزش در بنگاههای اقتصادی ۲۲۵ نفر در قالب ۶۳۰۵ نفر ساعت از این آموزش ها استفاده کردند که ۱۵۷ درصد تحقق پیدا کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس یادآور شد: در طرح آموزش به متقاضیان مهارت آموزی ۷۹۶ نفر در قالب ۱۴۴۱۱۲ نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است که ۸۵ درصد تحقق پیدا یافته است.

یعقوبی بیان کرد: همچنین در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که طی آن مهارت و شایستگی مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرایند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود با کمک اتاق اصناف شهرستان کارگاه هایی را شناسایی کرده ایم.

وی اظهار داشت: در این راستا تعهد ما ۱۱۰ نفر بوده است که ۱۰۴ نفر در سال ۹۸ از این طریق آموزش دیده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان فردوس با اشاره به عملکرد مرکز در ۴ ماهه نخست سال ۹۹ بیان کرد: با توجه به تعطیلی بیشترکارگاه های آموزشی به علت شیوع بیماری کرونا با تعیین اولویت استفاده از آموزشهای مجازی، ۱۱۹۵۰۶ نفرساعت و ۷۳۴ نفر دوره در کارگاه های آموزشی بخش دولتی در ۹۸ دوره آموزشی مهارت های لازم را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید   تسریع در دوبانده سازی بیرجند- اسدیه و بازگشایی بازارچه مرزی از مهمترین مطالبات مردم درمیان از رئیس جمهور

یعقوبی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش بهبود یافتگان و زنان سرپرست خانواده با همکاری اداره بهزیستی ۳۰نفر از بانوان ، آموزشهای مهارتی را کسب کردند.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها