تامین ۴ دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های خراسان جنوبی

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تأمین ۴ دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش ” پیام خاوران ” امین‌اله گلرو اظهار داشت: از ابتدای امسال با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و همچنین محدودیت‌های کار در ایام شیوع کرونا تامین ۴ دستگاه سی تی اسکن پیشرفته برای بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دستور کار اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفته است.

 

وی افزود: از این ۴ دستگاه تاکنون ۳ دستگاه به شهرستان‌های فردوس، نهبندان و طبس تحویل داده شده و دستگاه بعدی به محض تحویل توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به بیمارستان ولیعصر(عج) تحویل داده خواهد شد.

 

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: دستگاه سی‌تی اسکن یک دستگاه مهم و حیاتی در تشخیص بیماران کرونا است که دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌های فردوس، نهبندان و طبس می‌توانند به کمک تصویر برداری با وضوح بالا از ریه در تشخیص سریع بیماران کمک شایانی کنند.

 

وی در زمینه ارزش ریالی دستگاه‌های تحویل داده شده به شهرستان‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مجموع ارزش ریالی دستگاه‌های تحویل شده به شهرستان‌های فوق در بازار آزاد ۸۵ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، دستگاه شهرستان طبس به صورت کاملا رایگان و دستگاه‌های تحویل شده به بیمارستان‌های فردوس و نهبندان از طریق ارز دولتی (هر دستگاه یک میلیارد تومان) خریداری و به این شهرستان‌ها تحویل داده شده است.

 

گلرو تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه دستگاه جدید بیمارستان ولیعصر(عج) نیز این دستگاه به صورت کاملا رایگان در آینده نزدیک تحویل بیمارستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:انتخابات، جشن بزرگ سیاسی است

 

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: به روزرسانی دستگاه سی‌تی اسکن قدیمی بیمارستان ولیعصر(عج) در اسفندماه سال گذشته انجام شده و قرارداد به‌روزرسانی دستگاه بیمارستان امام رضا(ع) نیز با هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران منعقد شده که با پیش بینی‌های به‌موقع صورت گرفته در تامین دستگاه‌های سی‌تی اسکن استان خراسان جنوبی از جهت تشخیص مبتنی بر تصویربرداری بیماران کرونا هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت و خدمات رسانی به مردم به صورت مداوم ادامه خواهد یافت.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها