گاز مایع در خراسان جنوبی به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مردادماه جاری با آغاز طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان عرضه گاز مایع سیلندری به تمامی مصرف کنندگان و خانوارهای فاقد گاز طبیعی از طریق کارت بانکی انجام می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران ” قربانعلی مردانی اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان تاکنون ۲۱ هزار و ۳۱۴ نفر مشمولان در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی تعداد خانوارهای مشمول استان را ۳۹ هزار و ۴۰۹ خانوار بیان کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه دولت الکتــرونیک و  مدیریت صحیــح و تسهیل خدمـات سوخت‌رسانی در استان اجرا می‌شود بنابراین عدالت و شفافیت را به دنبال دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی اظهار داشت: خانوارها فقط یک بار باید در سامانه ثبت‌نام کنند اما در مورد صنوف ثبت‌نام به صورت دوره‌ای خواهد بود.

وی تصریح کرد: این طرح برای مدیریت صحیح، تسهیل دسترسی به گاز مایع فقط برای استفاده خانوارهای فاقد نعمت گاز طبیعی و مصارف صنفی و صنعتی تعریف شده است.

مردانی ادامه داد: مصرف غیرقانونی گاز مایع باعث این خواهد شد که مصرف کننده نهایی به حق قانونی خود نرسد و می‌توان گفت این مبحث یکی از بزرگترین مزیت این طرح است.

وی یکی از مزایای طرح مذکور را جلوگیری از مصرف غیرمجاز گاز مایع و ایمنی برای مردم برشمرد و یادآور شد: طرح از ابتدای مرداد ماه در استان عملیاتی شده است و تا زمانی که مردم نیاز به گاز مایع نداشته باشند ادامه خواهد داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: قبل از اجرای این طرح شهروندان به صورت سنتی و با مراجعه حضوری نسبت به تامین گاز مایع اقدام می‌کردند به این صورت که اگر دیر به محل توزیع می‌رسیدند شاید سهمیه عامل توزیع شده بود.

بیشتر بخوانید   معرفی سرپرست جدید هیات اسکیت خراسان جنوبی

وی افزود: این موضوع سبب می‌شد سهمیه‌ای از گاز مایع نداشته باشند، ولی با این طرح پس از ثبت نام سیلندر گاز آنها در کارت بانکی معرفی شده ذخیره می‌شود و هر زمان  که مراجعه کنند می‌توانند کپسول خود را دریافت کنند.

مردانی در ارتباط با اطلاع رسانی به روستاییان استان بیان کرد: با عنایت به اینکه طرح توزیع الکترونکی گاز مایع در راستای طرح الکترونیکی نفت سفید و نفتگاز بوده است لذا اطلاع رسانی صورت گرفته و با تمام دهیاری‌ها از طریق استانداری و فرمانداری‌ها هماهنگ شده است.

وی اظهار داشت: در ضمن تمامی روستاییان که در گذشته برای دریافت نفت سفید در این سامانه ثبت نام کرده‌اند می‌توانند از همین طریق گاز مایع دریافت کنند و نیاز به ثبت نام مجدد ندارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی ادامه داد: با این حال و در صورت وجود مشکل کارشناسان این سازمان برای رفع مشکل در محل اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ضروری است متقاضیان با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس  http://NewTejaratAsan.niopdc.ir اقدام به ثبت نام کنند.

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع برای خانوارهای فاقد گاز طبیعی از اول مردادماه جاری به طور همزمان در ۱۰ استان کشور از جمله خراسان جنوبی کلید خورد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها