نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: تبلیغ اگر برای خدا نباشد سبب فساد جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغان موذنان جامعه‌اند گفت: تبلیغ اگر برای رسالات‌الله و طبق اصول نباشد سر از جاهای دیگر در می‌آورد و سبب فساد جامعه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات، موذن جامعه ایمانی و انقلابی است و این ترکیب در این چهل سال  به حق که نقش موثر و آبرومندی را در سطح بین الملل داشته و دارد.

وی گفت: مسائل مربوط به شورای هماهنگی تبلیغات و باقی تریبون‌های مبلّغ مهم است. زندگی ما آزمون و خطا است، و در هر برنامه‌ای ممکن است نقایص و معایبی وجود داشته باشد همچنان که اگر کاری بخواهد رونق پیدا کند باید نقاط ضعف وقوت سنجیده شود و در برنامه‌های آتی مدنظر قرار گیرد که خود برنامه تکاملی است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مبلغان، مؤذنان جامعه‌اند و باید توجه داشته باشند که موذن مردم را به خدا می‌خواند. تبلیغ اگر به خاطر رسالات‌الله باشد باید اصولی تعریف شده داشته باشد که سر از جای دیگر در نیاورد و در هر تبلیغی ماهیت قابل تعریف باشد که آن ماهیت حق است و اگر تبلیغ غیر حق باشد جز فساد برای مردم جامعه چیز دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مبلغ باید در هر سطحی که باشد و  هرجا ورود به موضوع کند در آن موضوع حق و باطل را به صورت کارشناسی بداند و باید در کار خود مبنا داشته باشد، استدلال‌هایش مستند باشد. مستند به فطرت، عقل، وحی و علم باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال چهلمین سالگرد تاسیس این نهاد است که به تعبیر رهبری این نهاد کهن و پرسابقه است.

بیشتر بخوانید   مصرف برق در خراسان جنوبی رکورد زد

حجت الاسلام ملایی گفت: در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از ۳۰ نهاد و دستگاه مردم نهاد فعالیت دارند که قبل از هر مناسبتی تشکیل جلسه می‌دهند و این ستادها در سراسر استان حتی در روستاها تشکیل می‌شود و به برنامه‌ریزی و هم اندیشی می‌پردازد.

وی افزود: برنامه‌های ستاد در قالب جشن برنامه‌های تبیینی است به طوری که در دهه فجر سال گذشته بیش از ۴هزار برنامه توسط این نهاد برنامه ریزی شد و ۲۵ کمیته سال گذشته در دهه فجر تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: همه این برنامه‌ریزی‌ها به یک مراسم باشکوه با حضور حداکثری مردم ختم می‌شود. مانند مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته که همزمان با چهلیمن روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود و با شکوه خاص برگزار شد.

ملایی افزود: غیر از ۱۷ مراسم ثابتی که هر سال برگزار می‌شود مراسمی با عنوان غیر مترقبه وجود دارد که لحظه شناسانه است و رهبری شورای هماهنگی تبلیغات را به لحظه شماری تایید می‌کنند مثلا در سال گذشته راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت را از مردادماه به بعد داشتیم یا در سوگ “سردار دل‌ها” مراسمی به فاصله شش ساعت از واقعه برگزار شد.

وی اظهار داشت: افتخار بزرگی است که خادمی مردم را انجام دهیم. در خراسان جنوبی به دلیل محوریت برنامه‌ها بر نمایندگی ولی فقیه است شاهد همدلی و همکاری بسیار خوبی بین تمام نهادها هستیم و در سطح جمعیتی یکی از استان‌های موفقی هستیم که حضور با شکوه مردم را در صحنه‌های مختلف داریم.

منبع:تسنیم

بیشتر بخوانید   دشمن از وحشت خواب ندارد

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها