۳۲ هزار درخواست آزمون وسع در خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح آزمون وسع (آبان ۹۸) به منظور بیمه اجباری تاکنون حدود ۳۲ هزار درخواست در استان ثبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ علی اربابی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد تاکنون برای ۹ هزار و ۲۰۲ نفر دفترچه بیمه در استان صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح آزمون وسع (آبان ۹۸) به منظور بیمه اجباری تاکنون حدود ۳۲ هزار درخواست در استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه پارسال برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، در سراسر کشور در حال اجراست که در اجرای آن حق بیمه افراد بر اساس آزمون وسع و استطاعت مالی آنان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر از تعداد ثبت نام‌کنندگان برای آزمون وسع، پیامک ارسال شده است اظهار داشت: بر اساس این طرح، سه دهک اول از پرداخت سرانه حق بیمه معاف هستند ولی دهک چهارم ۵۰ درصد حق سرانه و دهک پنجم کل سرانه حق بیمه را باید پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر مشمول دریافت دفترچه بیمه رایگان، حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر مشمول مشارکت ۵۰ درصدی حق سرانه بیمه و حدود پنج هزار و ۴۰۰ نفر هم مشمول پرداخت کل حق سرانه بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در اجرای این طرح حق بیمه متقاضیان این بیمه براساس آزمون وسع یا استطاعت مالی تعیین و دریافت می‌شود که این ارزیابی که توسط وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید   انجام 13 هزارکیلومتر برف‌روبی در سطح جاده های خراسان جنوبی

اربابی به حق سرانه بیمه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: حق سرانه بیمه برای مشمولینی که می‌بایست پرداخت را به صورت کامل انجام دهند به ازای هر نفر و برای یکسال کامل ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار ریال است.

وی عنوان کرد: اگر فردی که فاقد پوشش بیمه‌ای است در بیمارستان بستری شود و کارشناسان بیمه، اورژانسی بودن بستری وی را تایید کنند، دفترچه بیمه فقط برای فرد بستری با پرداخت حق بیمه، بدون دوره انتظار و برای بقیه افراد خانواده پس از طی مدت زمان انتظار صادر خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بایستی از اعتبار دفترچه بیمه خود اطمینان حاصل کنند چراکه در صورت فاقد اعتبار بودن دفترچه بیمه، پرداخت تمامی هزینه‌ها هنگام مراجعه به پزشک و مراکز درمانی، به عهده بیمار خواهد بود.

در حال حاضر ۴۷۰ هزار نفر برابر با ۶۵ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها