خبرنگاران خراسان جنوبی از طریق صندوق بیمه هنرمندان بیمه می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران استان می‌توانند از طریق ثبت نام در صندوق بیمه هنرمندان اقدام به بیمه خود کند.

به گزارش “ پیام خاوران، ناصر نبی زاده  در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران پیام خاوران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک این روز اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند برای بیمه خود با ثبت نام درصندوق بیمه هنرمندان و تکمیل موارد خواسته شده اقدام کنند‌‌.

وی تصریح کرد: قبل از ثبت نام دراین سایت خبرنگاران باید یک معرفی نامه از خانه مطبوعات دریافت کنند.

وی با اشاره به عدم برگزاری جشن روز خبرنگار، و با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت اصحاب رسانه امسال گرامیداشت و تبریک این روز به صورت مجازی برگزار شد.

در این راستا ، مراسم ۱۷ مرداد سالروز گرامیداشت روز خبرنگار به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس به صورت جداگانه با هر نشریه و خبرگزاری طی دو روز برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طی ۲ روز از ۱۵ لغایت ۱۶ مرداد ماه جاری در ارتباط با بیش از ۳۵ نشریه و خبرگزاری استان از طریق ویدئو کنفرانس ضمن تبریک روز خبرنگار درخواست‌ها و مشکلات آنها را جویا شد.

وی مهم ترین علت شیوه جدید تبریک و خداقوت روز خبرنگار را سلامتی خبرنگاران بیان و تاکید کرد: استمرار رفت و آمدها شاید خطر کرونا را افزایش دهد اما نمی توان منکر زحمات خبرنگاران در راه اطلاع رسانی شد

«نبی زاده» در این وبینار ها برای پیگیری مشکلات روزنامه ها و خبرگزاری ها در حد توان قول همکاری داد و این را هم گفت که از زمان تشکیل شورای اطلاع رسانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،تهیه پیوست رسانه ای برای پروژه های کلان را مطرح کرده و به وزارت خانه پیشنهاد شده است تا درصدی از اعتبار این ابر پروژه ها برای اطلاع رسانی درباره تاثیر آن ها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید   ۱۰۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

وی به بیان سخنانی در زمینه نقش خبرنگاران در جهت آرام بخشی همراه با اطلاع رسانی شایسته و به موقع خبرنگاران پرداخت و بیان داشت:خبرنگاران توانسته اند با یک نگاه متفکرانه بستری را به وجود آورند که اطلاعات به صورت صحیح به مردم منتقل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه استان در زمینه کرونا از ارائه گزارش فعالیت رسانه های استان به صورت تفکیک شده در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد : وظیفه خودمان میدانیم که قدر دان این زحمات باشیم چرا که اصحاب رسانه توانستند جریانی از آرامش در جامعه و شرایطی ایجاد کردند که مردم بتوانند با این ویروس به مقابله برخیزند و خود را با پروتکل ها هماهنگ کنند.

وی گفت:از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران که شبانه روزی برای اطلاع رسانی دقیق، به موقع و شفاف به جامعه تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم چراکه نقش اصحاب رسانه در رشد و توسعه عامل اصلی و نقش تعیین کننده برای انتقال ارزش ها است، وخبرنگاران و مطبوعات نقش تاثیر گذاری بر نهادهای اجتماعی و فرهنگی و همچنین دفاع از حقوق ملت و منافع مردم دارند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه استان برای ایجاد امید و انسجام ملی تلاش های زیادی انجام داده اند، اظهار داشت: نشریات و خبرگزاری های استان طی سال های گذشته در بخش کیفی و کمی رشد بسیار خوبی داشته اند.

نبی زاده با بیان اینکه  با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات رسانه های اعم از مکتوب و الکترونیک؛ باید تلاش کنیم حتی یک رسانه و خبرنگار هم عرصه را ترک نکند چرا که این به نفع دشمن است، افزود: اگر در زمینه اطلاع رسانی ابزارهای خود را از دست بدهیم دچار ضعف می شویم چراکه ابزارهای دشمن روز به روز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید   امتحانات دانش آموزان در خراسان جنوبی غیرحضوری برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: در این ایام باید همه مدیران به منظور حفظ سلامت جامعه خبری استان، برای گرامیداشت و تبریک این روز به جای حضور در هر رسانه از طریق فضای مجازی اقدام کنند..

نبی زاده در پایان تصریح کرد: همچنین امسال نیز مانند سال‌های گذشته به منظور قدردانی از زحمات خبرنگاران استان هدیه‌ای برای اصحاب رسانه استان در نظر گرفته شده است که برای هر رسانه ارسال شد.

خانه مطبوعات استان به کمک اداره کل ارشاد پیگیر جدی برای مسکن خبرنگاران است

سمانه سالاری مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز گفت: خانه مطبوعات استان به کمک اداره کل ارشاد پیگیر جدی برای مسکن خبرنگاران است.

وی ادامه داد: اما آورده نخست برای مسکن زیاد است و در توان افراد برای پرداخت نیست که اگر در این زمینه بانک مسکن همراهی لازم را انجام دهد این امر به نتایج بهتری می‌رسد.

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی مدیر مسئوا پایگاه خبری ” پیام خاوران ” در گزارشی با اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی  وخانه مطبوعات بر خبرنگاران از اهتمام ویژه در جهت رفع مشکلات اصحاب رسانه قدردانی کرد.

محمد قربانی با انتقاد از برخی سازمانها از جمله سازمان امور مالیاتی در خصوص  پرداخت مالیات بر رغم معافیت وارائه اظهار نامه های مالیاتی رفع این معضل برای دفاتر رسانه در استان را خواستار شد.

در پایان خبرنگاران به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها