۱۰۰هزار نفر درخراسان جنوبی نام مبارک علی دارند/بازدیدمدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از پیام خاوران

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ۱۰۱ هزار و۳۷۲نفر بنام مبارک حضرت علی (ع) و القاب آن  حضرت در خراسان جنوبی مزین و نام گذاری شده اند .

علیرضا مهرآور دربازدید از دفتر” پایگاه خبری ” پیام خاوران ” باتبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم  اظهار داشت: در سال  گذشته حدود به ۹۰۰ نفر از این نام ها استفاده کرده اند که به ترتیب بیشترین فراوانی را نام های امیرعلی، علی، علیرضاو علی اصغر به خود اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد از ابتدای سال جاری نیز ۳۸۷ نفر نام و القاب امیرالمومنین(ع) را برای نوزادان خود انتخاب کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: در مدت یاد شده از این اسامی بیشترین فراوانی متعلق به نام های محمدعلی، امیرعلی و علی بوده است.

مهرآور خاطر نشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری نام های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، علی و محمد دارای بیشترین فراوانی نام در گروه پسران بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بااشاره به اینکه زیربنای برنامه‌ریزی هر کشوری برپایه آمار است اظهارکرد: اگر آمار دقیقی را بتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم مردم نیز اعتماد می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر ثبت احوال یکی از بزرگترین پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیتی به صورت آنلاین و به روز را دارد و از این حیث به مردم خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی، علاوه بر در اختیار داشتن اطلاعات اسناد سجلی و مرجع صدور مدارک هویتی، رسالت تولید و انتشار آمارهای حیاتی و اطلاعات جمعیتی کشور را نیز برعهده دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: اطلاعات صحیح جمعیتی یکی از ابزارهای مهم مدیریتی و منبع بسیار ارزنده در سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و غیره است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را  فراهم کند.

بیشتر بخوانید   اتمام طرح بازسازی گلزارهای شهدا در خراسان جنوبی تا 2 سال آینده

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها