نهبندان به عسلویه معدنی ایران تبدیل شود

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تلاش برای تبدیل نهبندان به عسلویه معدنی ایران گفت: در سال‌های گذشته از توسعه بهره‌وری معادن این شهرستان غفلت شده است.

 

به گزارش “پیام خاوران” نظر افضلی ، با اشاره به مشکلات آموزشی شهرستان نهبندان اظهار داشت: فاصله روستاهای شمال تا جنوب این شهرستان بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بوده و این امر توزیع امکانات را دشوار ساخته است.

 

وی افزود: با مقایسه نتایج سرشماری‌های سال ۹۰ و ۹۵ در نهبندان متوجه می‌شویم که در ۵ سال گذشته ۵ هزار و ۶۴۰ نفر از جمعیت شهرستان کم شده و این زنگ خطری برای شهرستان است چراکه نشان دهنده مهاجرت گسترده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان دانشکده علمی کاربردی در نهبندان در حال حاضر بنا به مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ ساخته شده و هنوز کاملاً تکمیل نشده و باید با تخصیص بودجه در جهت تکمیل طرح مصوب این دانشکده تلاش شود.

 

افضلی با بیان اینکه ایجاد مشوق‌ها برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مناطق محروم، صدور مجوز پذیرش دانشجویان افغانی در این مرکز، تبدیل وضعیت کارکنان دانشکده و تعریف ردیف‌های استخدامی در آزمون‌های استخدامی کشوری برای رشته‌های مهارتی از دیگر درخواست‌ها برای توسعه دانشکده علمی کاربردی نهبندان است افزود: این دانشکده در حال حاضر با ۱۷۰ دانشجو در مقطع کاردانی در حال فعالیت است.

 

وی اظهار داشت: نهبندان محروم نیست بلکه مظلوم است و در سال‌های گذشته از توسعه بهره‌وری معادن آن غفلت شده است به عنوان مثال معادن سیسلیس نهبندان ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی می‌تواند جذب کند و در سایر معادن نیز همین طور است که باید به آن توجه کرده و برای تبدیل نهبندان به عنوان عسلویه معدنی ایران تلاش کرد.

بیشتر بخوانید   پوشاندن پلاک برای تردد شبانه توقیف خودرو را در پی دارد

 

افضلی با اشاره به غیر فعال بودن آموزشکده معدن نهبندان اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی نباید آموزشکده و دانشگاه‌های این شهرستان تعطیل شوند و باید به هر نحوی شده این مراکز سرپا بمانند.

 

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در نهبندان گفت: عدم توزیع کتب درسی به صورت رایگان، نداشتن تغذیه رایگان خصوصاً برای دانش آموزان عشایری، کمبود شدید نیروی انسانی و عدم اعطای مجوز حق التدریسی آزد، حضور دانش آموزان مشکوک التابعه، قدمت بالای ساختمان‌های آموزشی در شهرستان و نیاز به نوسازی، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان به منظور بهبود معیشت این قشر از جمله مشکلات آموزشی این شهرستان است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها