چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : اخبار برگزیده کشور, هنر هشتم, یادداشت
شماره : 14444
تاریخ : ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ :: ۱۱:۵۵
گرامیداشت کرونایی هفته روابط‌عمومی |اميرعباس تقی‌پور

به گزارش " پیام خاوران " اثرسنجی و بررسی کم‌وکیف تلاش‌های انجام‌شده در دوران کرونایی در روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها فصلی مهم در تاریخ علوم ارتباطات است و نتایج مستندسازی آن‌ها منجر به خلق فرصت‌‌های ارزشمندی در موضوع ارتباطات بحران خواهد شد. به مناسبت در پیش بودن هفته روابط‌عمومی (۲۷ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد) باید چند نکته را مجددا یادآور شد و بر آن‌ها تاکید کرد: از سرعت تخصصی‌شدن روابط‌عمومی استقبال کنیم. این‌طور، هم خودمان برای متخصص‌شدن تلاش بیشتری می‌کنیم و هم از مداخلات غیرتخصصی دیگران در امور روابط‌عمومی کاسته خواهد شد. آموزش و یادگیری دائمی در دوران پادشاهی فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند را یک فرصت استثنایی بدانیم. فرایند حرفه‌ای‌شدن خود را به‌عنوان یک کارشناس یا مدیر روابط‌عمومی، جدی‌تر بگیریم. خروجی رفتار حرفه‌ای، با پذیرش بیشتری از سوی افکارعمومی مواجه می‌شود. بپذیریم بخش عمده‌ای از مشکلات ما در تنظیم روابط‌مان با جامعه یا جوامع هدف به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای خودمان است، حتی با رسانه‌ها! بیش از پیش در اصلاح مناسبات و رفتار سازمانی تلاش کنیم. نباید انتظار داشته باشیم و این توقع را ایجاد کنیم که روابط‌عمومی منجی تمام سازمان باشد! بپذیریم که ما هم بخشی از سازمان هستیم. وقتی همه چرخ‌دنده‌ها خوب کار کنند محصول و تصویر نهایی از سازمان، زیبا و لذت‌بخش خواهد بود. دایره مشورت و مشاوران خود را وسیع کنیم. روابط‌عمومی، علمی بین‌رشته‌ای است؛ ادبیات، سیاست، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و هنر در کار ما تعیین‌کننده هستند و قرار نیست عمق همه‌چیز را بدانیم و بفهمیم. مشورت با اهل فن در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها عیار کارمان را افزایش می‌دهد. برای فعالیت‌های صنفی در حوزه روابط‌عمومی احترام و اولویت قائل شویم. بخشی از وقت، انرژی و سرمایه خود را برای تقویت این حوزه صرف کنیم. اگر ایجاد قوی‌ترین نظام صنفی روابط‌عمومی را از خودمان توقع نکنیم چطور می‌توانیم فعالان سایر حوزه‌ها را مجاب کنیم تا از توان روابط‌عمومی‌ها برای پیشرفت و ترقی استفاده کنند؟ این هفته بر فعالان روابط‌عمومی و مردم عزیز مبارک باد! ✍️ منبع ماهنامه ارتباطات ومدیریت