افزایش پروازهای هفتگی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به ۲۶پرواز+ جدول پروازها

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی بااشاره با رایزنی های استاندار و پیگیری های این اداره کل در برنامه پروازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند گفت: در برنامه زمستانی این فرودگاه تعداد پروازها از ۲۲ پرواز هفتگی به ۲۶پرواز افزایش یافت.

هادی سلامی در گفت وگو با خبرنگار “پیام خاوران” اظهار داشت: در برنامه تابستان این  فرودگاه تنها یک پرواز در روز چهارشنبه به مشهد فعال بود که برای  استفاده هرچه بهتر مسافران، پرواز یکشنبه نیز به مجموع پروازهای  این فرودگاه اضافه شد.

وی افزود: یک پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران نیز از سوی هواپیمایی ایران ایر در روز چهارشنبه به پروازهای این فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند افزوده شد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر افزایش تعداد چهار پرواز در برنامه زمستانی تلاش شده است با توجه به درخواست مسافران  ومکاتبات صورت گرفته با ایرلاین ها ، پروازها در ساعات مورد تقاضای مسافران هماهنگ شده که از آن جمله می توان  به پروازهای ابتدای صبح  در ایام کاری هفته و پرواز در اواخر ساعات کاری روزانه اشاره  کرد.

سلامی بیان کرد: مذاکراتی از سوی استاندار خراسان جنوبی با چند ایرلاین فعال به صورت حضوری و تلفنی صورت پذیرفته و این اداره کل همچون گذشته در حال پیگیری به جهت افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط در برنامه زمستانی، روزهای سه شنبه این فرودگاه بدون پرواز است ابراز امیدواری کرد بتوانیم توسط ایرلاین های موجود یا دیگر ایرلاین های فعال کشور مشکل پروازهای سه شنبه مرکز استان نیز برطرف  کنیم.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه زمستانی این فرودگاه با این تعداد پرواز پاسخگوی نیاز هم استانی های  گرامی است و بیش از این تقاضا وجود ندارد یادآورشد: هواپیمایی ماهان هفته ای ۴ پرواز و هواپیمایی آتا هفته ای ۲ پرواز  در مسیر تهران-بیرجند-تهران از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید   بازدید 344 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی

سلامی با تاکید بر اینکه  وظیفه فرودگاه ها تامین زیرساخت لازم جهت انجام پروازها به صورت ایمن است افزود: فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند  در چند سال گذشته با تامین زیرساخت های فرودگاهی و هوانوردی و دیگر زیرساخت های لازم آمادگی کامل جهت پذیرش پروازها را دارد بطوری که در ساعات عملیاتی فرودگاه بر اساس کتاب هوانوردی ایران (AIP) فرودگاه بیرجند می تواند در طول روز بیش از ۲۵ پرواز(۵۰ پرواز رفت و برگشت) را بپذیرد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها