خراسان جنوبی در سوگ رحلت پیامبر مهربانی و سبط اکبرش عزادار است

استان خراسان جنوبی در سالروز رحلت پیامبر رحمت ومهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) سراسر ماتم وعزا است.

به گزارش “پیام خاوران “، عاشقان اهل بیت (ع) دراستان، شب گذشته و امروز با با سياهپوش كردن سر در مساجد و بقاع متبركه و ديگر مكانها  وبرگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینه ها و تکایا، فضای شهرها و روستاها  در غم جانگدازرحلت حضرت محمد (ص) و شهادت كريم اهل بيت (ع) اشک ماتم ریختند.

 

شيفتگان  خاندان نبوت در دسته هاي سينه زني و زنجير زني همنوا با نوحه سرايان به ياد خاتم النبيين (ص) و مظلوميت تنهاترين سردار اسلام به سوگواري پرداختند.امروز دستجات عزاداری وسینه زنی در اقصی نقاط استان به راه  افتادند و اين مصيبت عظمي را به حضرت ولي عصر (ع) تسليت گفتند.

 

آستانه شهداي باقريه بيرجند هم  امروز ميزبان عزاداراني است كه در غم رحلت آخرين فرستاده خدا و شهادت امام حسن مجتبي (ع) به سوگ نشسته اند.

 

آيين سخنراني و مداحي و قرائت قرآن، ادعيه و زيارات و بويژه زيارت حضرت محمد مصطفي(ص) از راه دور از ديگر برنامه هاي است كه ديشب و امروز در سراسر استان خراسان جنوبي برگزار شد.

 

همچنین پخت و توزیع نذری و چای در ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه هایی بود که در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۳هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری با پرداخت 15 هزارتومان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها