عدم معرفی پتانسیل های گردشگری ضعفی برای خراسان جنوبی است

مدیرعامل شرکت آسیا پرواز عدم مهندسی مناسب و تاثیر گذار توانمندی های گردشگری ضعفی است که در روند توسعه گردشگری در خراسان جنوبی مشاهده می شود گفت: چراکه علی رغم پتانسیل های فراوان در حوزه آثار تاریخی نتوانسته ایم این آثار را به خوبی معرفی کنیم.

احمد کاشانی در حاشیه برگزاری تور خبری بازدید از جاذبه های گردشگری فردوس و همایش برداشت انار از باغات فردوس در گفت و گو با خبرنگار پیام خاوران اظهار داشت: خراسان جنوبی پتانسیل های فراوان گردشگری در حوزه های تاریخی، طبیعی و مردم شناسی دارد.

 

وی با بیان اینکه عدم مهندسی مناسب و تاثیر گذار توانمندی های گردشگری ضعفی است که در روند توسعه گردشگری در خراسان جنوبی مشاهده می شود افزود: چراکه علی رغم پتانسیل های فراوان در حوزه آثار تاریخی نتوانسته ایم این آثار را به خوبی معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در بحث محصولات استراتژیک استان اعم از انار، زرشک و زعفران نتوانسته ایم این محصولات را به خوبی معرفی کنیم خاطرنشان کرد: جشنواره ای که امروز برگزار شد با محوریت آغاز برداشت انار بود که در کنار آن از شهرهای مختلف ایران میهمانانی آمده بودند که دیدن این محصول و برداشت آن برایشان بسیار شگفت انگیز بود.

 

مدیرعامل شرکت آسیا پرواز با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها به معرفی هرچه بهتر و بیشتر خراسان جنوبی و توانمندی های آن کمک می کند گفت: در این جشنواره هم آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در حوزه تاریخی و هم بخشی از آداب و رسوم مردم شهر فردوس را مشاهده کردیم.

 

کاشانی بیان کرد: یکی دیگر از آداب و رسوم مردم در این جشن آیین باران خواهی است که همیشه همراه با موسیقی و رقص محلی و عروسک معروف باران خواهی است که در این راستا مردم با در دست داشتن این عروسک از خداوند طلب باران می کنند یعنی عروسک را بین خودشان و خداوند واسطه قرار می دهند و معتقد هستند چون عروسک هیچ گناهی ندارد خداوند دعای آنان را مستجاب و باران را بر آنان نازل می کند.

بیشتر بخوانید   مجوز رشته تخصصی قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اخذ شد

 

وی با بیان اینکه در این همایش بخشی از میراث معنوی و فرهنگی مردم فردوس را مشاهده کردیم خاطرنشان کرد: همچنین در منطقه باغات بزرگ روستای باغستان علیاء انار بسیار خوب و با کیفیتی به عمل می آید.

 

مدیرعامل شرکت آسیا پرواز با اشاره به اینکه در شهر کویری فردوس علاوه بروجود یکی از زیباترین کویرهای خراسان جنوبی مانند کویر پلوند، روستای باغستان علیاء چنارستان بسیار زیبایی دارد افزود: همچنین وجود استخرهای بسیار بزرگ در باغ های انار مردم فردوس نشان دهنده این بود که مشکل آب برای کشاورزی در فردوس جدی نیست.

 

کاشانی وجود اثر ثبت شده جهانی قنات بلده فردوس را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فردوس عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۴ قنات در میراث جهانی یونسکو ثبت هستند که یکی از آنها قنات بلده است.

 

انتهای پیام /

 

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها