برگزاری پیش رویداد استارت آپ ویکند بوت کمپ در دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند+تصاویر

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجندگفت: ۵۴ نفر از دانش آموزان این دبیرستان در رویداد یک روزه کارآفرینی شرکت کرده وبا ارائه ایده های خود با کسب وکارهای بازار بیشتر آشنا شدند.

مریم رضایی در گفت و گو با خبرنگار “پیام خاوران “ از نخستین رویداد یک روزه کارآفرینی (پیش رویداد استارت آپ ویکند بوت کمپ)  در این دبیرستان خبر داد و اظهار داشت:در این رویداد یک روزه که  با هدف پرورش ایده خلاقیت توسط دانش آموزان برگزار شد تا با کسب وکارهای جدید آشنا شوند وهر دانش آموز در این رویداد توانست ایده خود را در حد یک دقیقه مطرح کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در این رویداد استارت آپ بعد از توضیح درباره ایده ونوشتن آن  وارد مرحله  دیگر که رای گیری بود شدند افزود: قبل از آغاز بیان ایده مطالبی در راستای  کسب و کارها از مرحله ایده تا سود دهی وبازاربرای دانش اموزان مطرح شد.

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند  با بیان اینکه این رویداد در بین ۵۴ دانش آموز برگزار شد  افزود: در گام اول ۳۲ ایده مطرح شد  که از این تعداد، ۹ ایده برتر انتخاب ودانش آموزان به ۹ گروه تقسیم وبرای هر گروه مربی تعریف شد.

رضایی افزود: هر گروه از دانش آموزان لپ تاپ داشتند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنند  واز هر گروه یک دانش آموز از ایده وطرح خود دفاع کرد ودر نهایت ایده های برتر اول تا سوم معرفی شدند وضمن تقدیر از آنها،ایده خوب به پاک علم وفناوری معرفی میشوند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه بیان داشت: مهارت آموزی یکی از اصول مهم در  تحقق آموزش است و دانش آموزان در کارگاه آموزشی به مهارت می پردازند تا به کسب وکارهای نو بیشتر پرداخته شود.

بیشتر بخوانید   دانشگاه بیرجند براساس نیازهای منطقه توانمندسازی می‌شود

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند  با بیان اینکه از آن جایی که دانش آموزان در مقطع تحصیلی هفتم،هشتم ونهم هستند وبرای انتخاب رشته  این رویداد مهم است تا دانش اموزان با کسب و کارهای نو وبازار آشنا شود افزود: دانش آموزان نباید ایده خود را دست کم بگیرند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری رویداد این است دانش اموزان علاوه بر مشاغل دولتی، پزشکی و مهندسی با کسب وکارهایی که خود می توانند خلق کنندوبا بازار کار بیشتر آشنا می شوند.

رضایی تمرین برنامه تیمی وگروهی را از دیگر اهداف دانست وبیان داشت: ایده‌های کاربردی از قبیل مسواک سیار، نرم افزارها،نرم افزار آشپزی ..از ایدههای جالبی بود که دانش آموزان امروز مطرح واز ایده خود حمایت ودفاع کردند.

مدیر دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند اعتماد به نفس دانش آموزان را از دیگر نکات جالب برنامه یک روزه دانست.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها