پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرینی، رونق تولید شعار سال ۹۸ هفته پژوهش

معاون دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های امسال هفته پژوهش، پرهیز از موازی‌کاری و نیز یکپارچه‌سازی برنامه‌ها در این هفته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ علی اکبر اکبری راد در اولین جلسه هماهنگی ستاد استانی برگزاری هفته پژوهش  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توجه به پژوهش که فرموده اند: “برای خدمت رسانی بهتر به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است.” گفت: مهمترین رسالت هفته پژوهش این است که، این تفکر را در اذهان مسئولان و مردم ایجاد و احیاء نماید که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت استان و کشور دارد.

 

وی گفت: هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز جامعه روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور محسوب می شود تا کلیه ذینفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

معاون دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پژوهش و تاکید بر اینکه مقوله پژوهش بایستی به جایگاه واقعی خود در جامعه بازگردد گفت: امروز باید به گونه‌ای عمل کنیم که ارتباط بین صنعت و دانشگاه مدنظر باشد و پژوهشگران را باید در حل مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است، دخالت دهیم که لازمه این کار، کاربردی کردن پژوهش در دستگاه‌ها است.

 

اکبری راد با اشاره به شعار هفته پژوهش که اشاره به اثر بخشی پژوهش در رونق تولید دارد اظهار داشت: هفته پژوهش از ۱۶ تا ۲۲ آذرماه با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقای جایگاه فعالان در این حوزه؛ تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری که عزت و ثروت ناشی از آن برای توسعه استان به کار گرفته میشود؛ تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری برای اشتغال و کارآفرینی در سطح استان؛ شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری در سطح استان و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی؛ بسترسازی برای تجاری سازی بافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته در سطح منطقه ای و ملی؛ رویکرد و هدایت پژوهش و فناوری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مورد تأکید مقام معظم رهبری؛ تقویت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری؛ تقویت و حمایت از تولید کنندگان داخلی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید   سواری پژو با 101 کیلوگرم تریاک توقیف شد

 

رئیس دانشگاه بیرجند و جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش با اشاره به اینکه ماموریت نظام پژوهش تولید به هنگام، روزآمد و موثر برای جامعه می باشد اظهار داشت: به منظور تقدیر از زحمات پژوهشگران و کارآفرینان برتر در بخشهای مختلف بایستی تدابیر لازم در خصوص جوایز و نحوه تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش اندیشیده شود.

 

احمد خامسان با تشکر از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که توجهی ویژه به مباحث پژوهشی دارند از تخصیص اعتبارات پژوهشی به طرحهای پژوهشی استان و توجه به تجلیل از پژوهشگران تشکر کرد و گفت: جامعه دانشگاهی استان نیز در این هفته برنامه هایی را خواهند داشت که در راستای برنامه های ابلاغی از کشور خواهد بود. دکتر خامسان پژوهش و تحقیق را از ارکان توسعه و رشد جامعه دانست و گفت: جامعه رو به توسعه نیازمند نهادهایی است که فرهنگ پژوهش را در مسیرهای عقلانی به جریان بیاندازند.

 

وی با اشاره به اینکه شناخت ظرفیتهای علمی و پژوهشی می تواند در اشاعه و تقویت فرهنگ پژوهش موثر باشد گفت: بایستی ما از پژوهشگران و محققین که در جهت توسعه جامعه تلاش می کنند تقدیر کنیم.

 

وی بر نقش آفرینی دانشگاه ها در توسعه و آبادانی استان تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که تحقیقات و پژوهشهای انجام شده کاربردی و عملیاتی شود.

 

رئیس سازمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و و دبیر ستاد هفته پژوهش اظهار داشت: با عنایت به اینکه بر اساس اعلام پارک نمایشگاه دستاوردهای فناوری و شرکت های دانش بنیان در هفته پژوهش در تهران برگزار می گردد لذا تمرکز هفته پژوهش در استان بر اساس برگزاری دو جشنواره دانش آموزی و برگزیدگان پژوهش و فناوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید   عرضه مستقیم محصولات کویر تایر در12 نقطه ازکشور

 

پورعیسی، تاکید کرد: باید نتایج جلسات قبلی جهت آگاهی از تصمیمات اخذ شده در اختیار اعضا قرار بگیرد.دبیر ستاد پژوهش استان افزود : باید تلاش کنیم تا با حضور فعال دستگاههای اجرایی در نمایشگاه مذکور، انگیزه پژوهش و تحقیق را در دستگاهها ایجاد کنیم .

 

پور عیسی تصریح کرد : باید هر چه بیشتر از بحثهای پژوهشی حمایت کرد.وی بیان داشت: تولید محتوا در این زمینه بسیار موثر میباشد و اگر می خواهیم جامعه ای پویا و پژوهشهایی موثر در توسعه داشته باشیم باید ضمن حمایت از پژوهشهای کاربردی در تولید محتوی پژوهشها دقت نماییم.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان نیز با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه به عنوان ضروری ترین عوامل پیشرفت جوامع محسوب می شود گفت: پارک عم و فناوری استان آمادگی دارد تا با توجه به اینکه دبیرخانه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به این پارک محول گردیده به نحو احسن برگزار نماید.

 

ناصری با اشاره به اینکه مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری در سالهای اخیر موجب گسترش فرهنگ تحقیق، رشد و توسعه در کشور گردیده اند گفت: پارک علم و فنلوری با تحت پوشش قرار دادن شرکتهای دانش بنیان نقش بزرگی در به وجود آمدن نوآوری و فناوری در عرصه های مختلف جامعه شده است.

 

دبیر جشنواره نمایشگاه هفته پژوهش استان اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاهها و ستاد استانی هفته پژوهش نمایشگاهی در شأن مردم و جامعه فن آور، پژوهشگر و نوآور استان برگزار گردد.

 

تجلیل از برگزیدگان برتر در حوزه دانشگاهها، دستگاههای اجرایی، دانش آموزی، فن آوری، اجرای زنگ پژوهش در مدارس، بازدید از دانشگاهها، صنایع، مراکز تولیدی، نشست مدیران مرتبط به صنایع و دانشگاهها و پژوهشگاهها، برگزاری مراسم هفته پژوهش در دستگاههای اجرایی، حضور پژوهشگران و محققین و صاحبنظران امر پژوهش در صدا و سیما و … از برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید   فریاد "مرگ بر اسرائیل" در سراسر استان خراسان جنوبی طنین‌انداز شد

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها