استفاده از ناوگان عمومی در خراسان جنوبی افزایش یافت

شمار سفرهای جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان خراسان جنوبی از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تاکنون ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش“پیام خاوران”معاون حمل و نقل اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: این میزان در سفرهای انجام شده با سواری‌های کرایه‌ عمومی برون شهری با هفت درصد افزایش همراه بوده است.

 

مهدی گرجی افزود: یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۵۶ مسافر از ابتدای امسال تا پایان آبان با ۱۱۸ هزار و ۴۴۳ سفر و وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای خراسان جنوبی شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جا به جا شدند.

 

وی از رشد ۲ درصدی تعداد سفر در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد مسافر در این مدت چهار درصد کاهش داشته است.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل عمومی مسافری در استان خراسان جنوبی زمینه برای سفر ایمن مسافران در تمامی روزهای سال فراهم شده است.

 

معاون حمل و نقل اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: اکنون ۶ پایانه مسافری عمومی فعال، یک انجمن صنفی کارفرمایی فعال، یک انجمن صنفی کارگری رانندگان، یک هزار و ۶۵۰ راننده مسافربری فعال، ۲۵۳ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۴۵ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۲۱۹ دستگاه ناوگان سواری فعال در این استان به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی بیان کرد: شهروندان به منظور انجام سفرهای خود تا حد امکان تلاش کنند نسبت به تهیه بلیط اتوبوس از طریق وب‌سایت‌های معتبر اینترنتی یا مراجعه به دفاتر شرکت‌های مسافری اقدام کنند.

 

گرجی افزود: مسافران در صورت وجود هرگونه انتقاد، پیشنهاد یا شکایت از شرکت‌های مسافربری، رانندگان و نحوه ارائه خدمات در مدت سفر از طریق مراجعه حضوری به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان‌ها، ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ یا تماس با سامانه ۱۴۱، مراتب را به این اداره کل منعکس کنند.

بیشتر بخوانید   مردم به بصیرت، خودشناسی و دشمن‌شناسی مجهز شوند

 

وی گفت: همچنین شماره تلفن ۳۲۳۱۹۰۰۰ (۰۵۶) مربوط به دفتر نظارت پایانه مسافری بیرجند، به طور اختصاصی جوابگوی پیشنهادها، انتقادها و شکایت‌های مسافران است.

 

وی از تشدید نظارت ها بر عملکرد بخش حمل و نقل مسافر استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت: به‌ منظور بررسی نحوه عملکرد شرکت‌های حمل‌ و نقل مسافر و رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومی برون‌شهری به‌ ویژه سواری‌های کرایه عمومی برون‌ شهری، گروه‌های نظارتی اداره کل راهداری در همه شهرستان‌های استان از روزهای شروع اجرای این طرح در محل دفاتر شرکت‌های حمل‌ و نقل مسافر و همچنین محل استقرار ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بر نحوه ارائه خدمات به مسافران نظارت می‌کنند.

 

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی و قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

 

مطابق بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ و نقل شهری و بین‌ شهری برای انواع خودرو این ناوگان نیز سهمیه ماهانه اختصاص یافته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها