دغدغه‌های فعالان گردشگری خراسان جنوبی؛از تعطیلی جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران تا قوانین سختگیرانه در مسیر گردشگری

مخالفت شهرداری برای برگزاری جشنواره عکس «بیرجند در قاب ایران» تامطالبه هتل سپهر از برگزاری مسابقات کشتی از جمله دغدغه‌ها و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در نشست چهار ساعته با استاندار خراسان جنوبی بود .

به گزارش“پیام خاوران “،  بحث گردشگری همواره یکی از پیشران‌های توسعه هر جامعه بوده که با سرمایه گذاری در آن تحول خوبی در هر شهری می‎شود

می‌توان از گردشگری به عنوان سریع‌ترین و ناب ترین راه به توسعه استان نام برد و برای جذب گردشگر باید کارهای ویژه‌ای صورت گرفته و خراسان جنوبی را به جاهای دیگر شناساند.

در این خصوص نیز عصر امروز نشست چهار ساعته فعالان حوزه گردشگری با استاندار خراسان جنوبی برگزار شده و در آن فعالان عرصه گردشگری دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.

هیچ گردشگری به نیت رفتارهای هنجارشکنانه به استان سفر نمی‌کند

آذرکار رئیس جامعه هتل داران خراسان جنوبی در این نشست از بحث گردشگری به عنوان راهی برای توسعه استان نام برد و گفت: گردشگری ما با کشاورزی توأمان شده و برای برداشت، داشت و کاشت در کشاورزی و همچنین معادن و صنایع دستی می‌توان گردشگر جذب کرد.

آذرکار بیان کرد: هتل‌ها مهمان‌خانه‌های شهرها هستند و گردشگران و مسافران نیز در هتل‌ها اقامت می‌کنند؛ ما این آمادگی را داریم که بهترین خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به مسافران دهیم.

وی عنوان کرد: عدم معرفی شایسته استان به دیگر نقاط کشور از طریق رسانه‌ها یکی از مشکلات است و این همه توانایی زمین شناختی، کشاورزی و فرهنگی باید شناسانده شود.

رئیس جامعه هتل داران خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت ریلی یکی از اقدامات ارزشمند بوده که در استان آغاز شده است افزود: نگران ما در گردشگری برای  مباحث اخلاقی و امنیتی است هر چند در استان خراسان جنوبی دستگاه‌های امنیتی هوشیار بوده و کمترین اتفاقات و ناهنجاری صورت می‌گیرد.

آذرکار با بیان اینکه هیچ گردشگری به نیت رفتارهای هنجارشکنانه به استان سفر نمی‌کند گفت: باید مسیر ورود گردشگران به خراسان جنوبی تسهیل کرد تا به رونق گردشگری کمک شود.

بیشتر بخوانید   توسعه زیرساخت‌ها نیاز اساسی گردشگری خراسان جنوبی است

مطالبه هتل سپهر از برگزاری مسابقات کشتی

روح بخش نماینده هتل سپهر بیرجند نیز در این نشست بیان کرد: هتل سپهر به عنوان متولی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی است که مطالباتی از دستگاه‌های اجرایی استان دارد و این مطالبات از برخی ادارات روی زمین گذاشته است و در مسابقات کشتی اخیر نیز هتل سپهر مطالبه دارد اما پرداخت نشده و ما را به سمت استانداری هدایت کردند.

اینکه استانداری مطالبات مسابقات کشتی را بپردازد اشتباه است!

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در پاسخ به این موضوع گفت: اگر کسی گفته استانداری باید مطالبات را بپردازد اشتباه کرده و اگر قرارداد بستید باید از خود همان اداره مطالبه را دریافت کنید و اگر برخی در استانداری نظری می‌دهند صرفا دیدگاه‌های خود را می‌گویند وگرنه ما شبانه روزی در خدمت مردم هستیم و نباید کاری متوقف شود.

بزرگترین دغدغه مسئولان و مردم اشتغالزایی و اهمیت به سرمایه گذار

همچنین ذوالفقاری نماینده هتل کوهستان بیرجند در این نشست اظهار کرد: با وجود عدم برخی زیرساخت‌ها کسی برای سرمایه گذاری به خراسان جنوبی نمی‌آید.

ذوالفقاری با بیان اینکه بزرگترین دغدغه مسئولان و مردم اشتغالزایی و اهمیت به سرمایه گذار است گفت: برای ساخت استخر در مجموعه هتل کوهستان دو میلیارد تومان هزینه شده که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و نیاز به مساعدت برای اتمام آن است.

قانون است باید برای همه باشد نه برای برخی

میرزایی مدیر هتل جهانگردی بیرجند گفت: مجموعه هتل جهانگردی ۵۰ درصد آن مربوط به بخش دولتی و ۵۰ درصد دیگر نیز مربوط به بخش خصوصی است و اگر ارزش افزوده و هتل‌ها بقا داشته باشند باید حمایت مالی شوند.

میرزایی با بیان اینکه هتل کویر در مرکز استان باید تعیین تکلیف شود افزود: سال گذشته برای شب یلدا مراسم در حال تدارک بود که اداره اماکن به دلیل اختلاط زن و مرد اجازه برگزاری این مراسم را ندادند و امسال نیز از ۱۰ روز قبل برنامه ریزی برای مراسم شب یلدا انجام شده که تنها برای بانوان برگزار شود اما اداره اماکن این بار گفته نمی‌توانید این مراسم را برگزار کنید.

بیشتر بخوانید   اجرای فازهای اشتغالزایی در روستاها با تدوین اسناد توسعه اقتصادی

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم به کدام ساز برقصیم! اداره کل ارشاد از برنامه‌ای موافقت می‌کند اما اداره اماکن موافقت نکرده و زمانی که اداره اماکن موافقت کرده ولی اداره ارشاد موافقت نکرده است.

مدیر هتل جهانگردی بیرجند گفت: یکی از مسئولان اداره اماکن نیز گفت اگر مراسم برگزار شود چوب در آستین هتل جهانگردی می‌کنیم!!! متاسفانه در بخش گردشگری برخی دست به تخریب متولیان گردشگری می‌زنند.

میرزایی بیان کرد: اگر قانون است باید برای همه باشد نه برای برخی بنابراین نباید در برنامه‌ها به صورت سلیقه‌ای عمل شود؛ باید برای ورود گردشگر به استان تسهیل شود.

تعطیلی کنسرت‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی

اکبرپور مدیر موسسه فرهنگی هنری عرفان استان نیز در این نشست گفت: مصوبات فرهنگی هنری با جغرافیای استان سنجیده شده و گردشگری نادیده گرفته می‎شود و برخی‌ها نمی‌خواهند گردشگری در استان ورود کند.

اکبرپور تصریح کرد:گردشگری فرهنگی هنری در خراسان جنوبی نادیده گرفته شده است؛در سالهای گذشته جشن و کنسرت‌هایی در استان برگزار می‌شد و سبب رونق مجتمع‌های اقامتی بود اما با تعطیلی این برنامه‌ها، مجتمع‌ها اقامتی نیز رونق ندارند.

وی گفت: کنسرت‌های فرهنگی هنری در خراسان جنوبی به دلیل برخی از مصوبات که همچنان نمی‌دانیم چگونه تعیین شده تعطیل شده است و از تالارها استفاده نمی‎شود.

مخالفت شهرداری برای برگزاری جشنواره عکس «بیرجند در قاب ایران»

خالدی دبیر جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران بیان کرد: قرار شد این جشنواره امسال برگزار شود و شهرداری نیز با برگزاری آن موافقت ۱۰۰ درصدی کرده اما سپس در شورای شهر برگزاری این جشنواره لغو شد و شهردار بیرجند هم گفت کار شهرداری جمع آوری زباله و موضوعات دیگر شهری است نه فرهنگی و گردشگری!

بیشتر بخوانید   اقامتگاه بوم‌گردی در بشرویه راه‌اندازی شد

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز در پاسخ به این موضوع بیان کرد: مقصر شما هستید که نتوانستید جاذبه‌های گردشگری را به شهردار بیرجند بشناسانید!

وقتی ستاد امر به معروف و شورای تامین به جای شورای فرهنگی تصمیم‌گیری می‌کنند

کرباسچی مدیر کمپ گردشگری دهسلم نهبندان در این نشست افزود: بیرجند به عنوان مرکز استان به نهبندان بدهکار است و نهبندان را در برخی موارد به حساب نیاوردند.

کرباسچی با بیان اینکه در خراسان جنوبی به جای شورای فرهنگی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای تامین تصمیم‌گیری می‌کنند تصریح کرد: طی یک سال گذشته کمپ گردشگری دهسلم و چهار فرسخ و باغ موزه راه اندازی شده و کمپ گردشگری توریستی در دهسلم نهبندان کلنگ زنی شده است.

تهیه طرح بیرجند ۲۰۲۲

بهمنش رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری خراسان جنوبی نیز افزود: نخستین آموزشگاه گردشگری استان در حال تاسیس است.

وی با بیان اینکه پارک کوهستانی و ماجراجویی در بند امیرشاه نیز تاسیس خواهد شد گفت: اعتبارات حوزه گردشگری متناسب با انتظارات حوزه گردشگری نیست و وقتی اعتبارات نباشد نیز برنامه‌ریزی نمی‌توان کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه محتوای لازم برای گردشگری استان وجود ندارد تصریح کرد: طرح بیرجند ۲۰۲۲ تهیه شده که متولی آن شهرداری است و این طرح به دلیل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بوده و پرواز دوحه به بیرجند انجام خواهد شد و ۲۰۲۲ می‌تواند بهترین فصل برای بیابان گردی و گردشگری در استان باشد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها