تجهیز ۱۰ هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی به انرژی خورشیدی

استاندار خراسان جنوبی از تجهیز ۱۰ هزار واحد مسکونی در حوزه انرژی‌های (خورشیدی) خبر داد و افزود: باید از انرژی های خورشیدی به عنوان به عنوان یک ظرفیت نسبی در استان اشتغال خوبی ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “، محمدصادق معتمدیان شب گذشته در نشست سند محرومیت‌زدایی و ‌توسعه شهرستان زیرکوه اظهار داشت: باید با کمک نهادهای عمومی و خیران به محرومیت زدایی و توسعه استان کمک شود.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی استان نیازمند نگاه ویژه دولت و منابع مالی است گفت: امروز شهرستان های مرزی استان مانند زیرکوه از بسیاری شاخص های توسعه ای عقب است و باید در راستای پیشرفت و توسعه آن گام برداشت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیران استانی و شهرستانی باید نسبت به اقدامات و تکالیف خود در شهرستان زیرکوه تسریع کنند و باید تکمیل برخی از پروژه های عمرانی مانند ساخت مجتمع آموزشی در شهر حاجی‌آباد در اولویت قرار گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه باید مجتمع آموزشی حاجی آباد با روش ترکیبی سریع به بهره برداری برسد تصریح کرد: چهار شهرستان مرزی استان شامل درمیان، سربیشه، نهبندان و زیرکوه در سند توسعه و محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی دیده شدند.

وی ادامه داد: مهرماه امسال نیز تفاهم نامه هایی در راستای محرومیت زدایی شهرستان های مرزی منعقد شد که بر این اساس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) متولی شهرستان نهبندان، بنیاد مستضعفان متولی شهرستان درمیان، کمیته امداد متولی شهرستان سربیشه و بسیج سازندگی متولی شهرستان زیرکوه در محرومیت زدایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاهم نامه های منعقد شده برای نخستین بار در خراسان جنوبی بوده و با هم افزایی دستگاه های خدمت رسان اجرایی می شود خاطرنشان کرد: انتظار است برخی دستگاه ها اگر از لحاط اعتباری حمایت نمی کنند حداقل در بحث نیروی انسانی و تجهیزات کمک کنند.

بیشتر بخوانید   مبادی ورودی و گلوگاه های اصلی خراسان جنوبی مورد نظارت قرار می‌گیرند

معتمدیان اظهار کرد: احداث بیمارستان شهرستان زیرکوه پیگیری می شود و انتظار می رود نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با ردیف های بودجه و ماده ۲۳ کمک کنند.

وی افزود: روزهای اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرد و مقرر شده اعتباراتی برای تکمیل ۲۴ پروژه مهم و اولویت دار حوزه بهداشت و درمان استان که قابلیت بهره برداری در دهه فجر امسال را دارند به طور ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

استاندار خراسان جنوبی از تجهیز ۱۰ هزار واحد مسکونی در حوزه انرژی‌های (خورشیدی) خبر داد و افزود: باید از انرژی های خورشیدی به عنوان به عنوان یک ظرفیت نسبی در استان اشتغال خوبی ایجاد کرد.

معتمدیان یکی از اهداف را تمرکز بر مناطق محروم و مرزی استان دانست و بیان کرد: مرز مشترک با افغانستان یکی از ظرفیت های خوب شهرستان زیرکوه است و در بسیاری دیگر از شاخص‌ها نیز این شهرستان از محرومیت عبور کرده و تا دو سال آینده بسیاری از روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها