آمادگی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای مدیریت بارندگی‌ها

در پی اخطاریه سازمان های هواشناسی و مدیریت بحران کشور مبنی بر وقوع بارش‌های رگباری ، برف سنگین و کاهش محسوس دما در استان از امروز تا سه شنبه، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد

به گزارش “پیام خاوران “، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت:دستگاه‌های امدادرسان و خدمات رسان باید با آمادگی بیشتر، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا کمترین خسارت از بارندگی‌های پیش بینی شده به استان وارد شود.

سید کمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و به موقع در این شرایط در اولویت است گفت: همه دستگاه‌ها باید خود را برای شرایط بارندگی شدید، برف سنگین و یخبندان آماده کنند و اطلاعیه‌ها از طریق کمیته‌های ستاد مدیریت بحران اعلام شود تا مردم به موقع اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان خراسان جنوبی بیان کرد: از اواخر امشب تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده بارش سنگین باران و برف، رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد و در مناطق مرتفع احتمال تگرگ و تشکیل مه در استان پیش بینی می‌شود.

علیرضا خندان رو از ورود سامانه بارشی به شرق کشور خبر داد و اظهار داشت: از اواخر وقت امشب شاهد افزایش ابر در استان خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر امشب تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده بارش سنگین باران و برف، رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد و در مناطق مرتفع احتمال تگرگ و تشکیل مه در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: از روز جمعه تا عصر شنبه نیز وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در اثر شدت بارش و تشکیل مه پیش بینی شده است.

خندان رو با بیان اینکه از روز شنبه تا دوشنبه بارش سنگین برف به ویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی می‎شود تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در حاشیه مسیل‌ها اتراق نکنند و تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید   افزایش ۳ برابری میزان حفاری در معدن طلای هیرد

وی با بیان اینکه طی این مدت یخبندان در خراسان جنوبی به وقوع می‌پیوندد ادامه داد: هم استانی‌ها رعایت فاصله طولی در سفرها داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند و وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: امکانات این اداره کل برای مدیریت باران‌های شدید کم است و از دهیاران و پیمانکاران می‌خواهیم در خصوص تأمین ماشین آلات سنگین کمک کنند.

جعفرشهامت با اشاره به آمادگی تمامی راهدارخانه‌ها در جاده‌ها افزود: اگر نیاز به اسکان اضطراری باشد نمازخانه‌های راهدارخانه‌ها آماده اسکان مسافران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی نیز ازآماده باش کامل ۵۲ تیم امدادی در جاده‌ها خبر داد و گفت: در کنار این امدادگران، تیم‌های واکنش سریع و امداد هوایی هم آماده امدادرسانی هستند.

سرهنگ رضایی، رئیس پلیس راه استان  خراسان جنوبی هم از آمادگی ۵۴ تیم از عصر امروز در پاسگاه‌های پلیس راه و سه گردنه برف گیر استان خبر داد و گفت: در صورت سنگین بودن بارش برف، محدودیت‌های تردد ماشین‌های سنگین اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با توجه به پیش بینی افت فشار گاز در ۷۲ ساعت آینده، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند و وسایل گرمایشی را بین دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

سید محمود هاشمی از اداره‌ها و سازمان‌های استان نیز خواست وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش کنند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی  نیز بیان کرد: همه معاونت‌های این مرکز آماده دریافت اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران برای شرایط پیش بینی شده هستند و درخواست داریم این اطلاعیه‌ها به موقع در اختیار صدا و سیما برای اطلاع رسانی به مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   گازرسانی به 45 روستا و 12 واحد صنعتی و آغاز اجرای گازرسانی به 14 روستا در شهرستان خوسف

میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم از مردم خواست هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند و در صورت لزوم تجهیزات زمستانه را به همراه داشته باشند.

پوشاندن کنتور‌های آب برای جلوگیری از یخ زدگی، پوشش و ایمن سازی مناسب محل نگهداری دامها، تنظیم دمای مناسب برای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و تأمین سوخت این مکان‌ها از توصیه‌های مطرح شده در این نشست به شهروندان بود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها