لزوم برنامه منسجم برای جذب خیران در خراسان جنوبی

خوش خبر با انتقاد از اینکه خیران مدرسه ساز از استان به خاطر نبود زمین رفته اند، گفت: اینکه فرد خیر و نیک اندیشی برای ساخت مدرسه در بیرجند اعلام آمادگی‌کند اما زمین مشخص شده نداشته باشیم تا برای ساخت در اختیار او قرار بدهیم بسیار نامطلوب است.

به گزارش “پیام خاوران”، ناصر خوش خبر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های اثربخش در حیات اجتماعی‌کشور آموزش و پرورش است، اظهار کرد: کلیدی ترین دستگاه اجرایی برای اینکه جامعه در تمام عرصه ها حرفی برای گفتن داشته باشد به برکت وجود معلمان دلسوزی است که در این عرصه فعالیت دارند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: همه نظام‌های سیاسی دنیا به نوعی تحت تأثیر آموزش و پرورش هستند و به هر میزانی که این مجموعه بالنده و پویا باشد به همان میزان باید انتظار داشته باشیم که در جامعه آحاد ملت در ایفای نقش و مسئولیت های اجتماعی، سیاسی و امنیتی و اقتصادی به توفیق برسند.

 

خوش‌خبر با تبریک هفته آموزش و پرورش، بیان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی به کمک این مجموعه بیایند تا آموزش و پرورش به اهداف متعالی خود برسد و امیدواریم در مدت زمانی معین و با دستورالعمل‌های مشخص شورای آموزش و پرورش را در سطح خراسان‌ جنوبی برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با مشکلات و مسائل خاصی مواجه است، ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت ۵۵ درصدی ساختمان اداری جدید آموزش و پرورش مطلوب است اما باید برای تکمیل سریعتر این پروژه و تامین اعتبار مورد نیاز باید تدابیری اندیشیده شود.

 

خوش‌خبر  افزود: اختصاص زمین مجاور ساختمان در حال ساخت اداره کل آموزش و پرورش به این سازمان نیازمند بررسی کارشناسی دقیق‌تر است تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید   حقوق بشر آمریکایی با حقوق بشر اسلامی و انسانی سازگاری ندارد

 

معاون سیاسی، امنیتی و سیاسی استانداری خراسان‌ جنوبی‌ با انتقاد از اینکه خیران مدرسه ساز از استان به خاطر نبود زمین برای ساخت رفته اند، گفت: اینکه فرد خیر و نیک اندیشی برای ساخت مدرسه در بیرجند که با کمبود فضای آموزشی مواجه است اعلام آمادگی‌کند ولی ما زمین مشخص شده نداشته باشیم تا برای ساخت در اختیار او قرار بدهیم بسیار نامطلوب است.

 

وی بیان کرد: وجود خیران مدرسه ساز فرصتی است که تکرار نمی شود باید برنامه منسجمی برای جذب خیران مدرسه ساز در شهرستان های مختلف استان داشته باشیم.

 

خوش‌خبر در ادامه با تاکید بر اینکه مدارس شبانه‌روزی با توجه به امکانات بیشتری که دارند در مقایسه با مدارس کم جمعیت از مطلوبیت بیشتری برخوردار است، افزود: باید دانش آموزان مدارس کم جمعیت با همکاری فرمانداری ها و دهیاران به سمت تحصیل در مدارس شبانه روزی هدایت شوند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و سیاسی استانداری خراسان جنوبی آشنایی دانش آموزان و آحاد مردم با حقوق شهروندی را یکی از مسائل مهم دانست و گفت: باید به این نکته توجه شود که با برگزاری چند کارگاه آموزشی نمی‌توان انتظار تعمیق حقوق شهروندی را داشت.

 

به گفته وی اگر همه توان آموزش و پرورش بکارگیری شود باز هم برای توسعه استان در حوزه آموزش باید از ظرفیت های سایر نهادها و دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی استفاده کنیم.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها