۳۰ درصد اعتبارات ملی حوزه عشایری خراسان‌جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری امور عشایر خراسان‌جنوبی ۲۱ میلیارد تومان اعتبارات مصوب داشته که تاکنون ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش “پیام خاوران”، حسین حسین‌پور صبح یکشنبه در نشست‌خبری اظهار کرد: اعتبارات حوزه عشایری خراسان‌جنوبی به سه بخش اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات مرتبط با مالیات بر ارزش تقسیم می‌شود.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حوزه اعتبارات ملی در سال جاری ۲۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب ملی داریم که تاکنون ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است.

 

حسین‌پور با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی است، ادامه‌داد: در حوزه استانی نیز اعتبارات ما سالیانه به طور متوسط ۱۱ میلیارد تومان و اعتبارات مالیات بر ارزش نیز پنج میلیارد تومان است.

 

احداث ۱۳۰ پروژه در مناطق عشایری

 

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی و اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تاکنون ۱۳۰ پروژه در مناطق عشایری ایجاد شده است، افزود: آب‌رسانی سیار به مناطق عشایری، احداث منابع‌آبی، حفر و تجهیز چاه‌های مالداری و توزیع پنل‌های خورشیدی (۱۵۴ پنل) از جمله این پروژه‌ها است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه احداث منابع آبی فقط در شهرستان درمیان ۲۵ تا ۳۰ مخزن احداث کرده‌ایم.

 

حسین‌پور اظهار کرد: دو پروژه ملی در حوزه عشایری خراسان‌جنوبی در دست اجرا داریم که یکی از آنان آب‌رسانی به ۴۰ محل عشایری شهرستان زیرکوه به طول ۸۵ کیلومتر است.

 

پروژه آب‌رسانی به محلات عشایری زیرکوه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان‌کرد: با اجرایی‌شدن کامل این پروژه ۶۲۰ خانوار عشایری از عوائد آن بهره مند می‌شوند که امیدواریم تا پایان سال مالی (تیرماه ۹۹) این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید   هنوز نتوانسته‌ایم اهمیت انقلاب را به خوبی برای فرزندانمان تبیین کنیم‌

 

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی گفت: تلاش ما بر است که فاز دوم پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و به ۲۰ محله عشایری زیرکوه آب‌رسانی صورت گیرد.

 

حسین‌پور با بیان اینکه پروژه ملی دوم، آب‌رسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه نهبندان است، اظهار کرد: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با اجرای آن ۱۴ محله عشایری با ۲۵۰ خانوار و ۱۲ هزار رأس دام از عوائد آن بهره‌مند می‌شوند.

 

وی بیان‌کرد: کل این پروژه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای فاز یک آن ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در راستای بهبود وضعیت معیشت عشایر تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز را پیگیری می‌کنیم، ادامه‌داد: از ابتدای سال برای این مسئله ۴۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

 

ایجاد هشت واحد گردشگری در مناطق عشایری

 

حسین‌پور گفت: همچنین با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هشت واحد گردشگری در مناطق عشایری سطح استان احداث شده که در اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای جامعه عشایری خراسان‌جنوبی مؤثر است.

 

وی با اشاره به اینکه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری نیز از دیگر برنامه‌های ما است، اظهار کرد: در حوزه بسته‌بندی، بازاریابی و بازار رسانی گیاهان دارویی نیز به جامعه عشایری کمک می‌کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها