ضریب نفوذ اینترنت در بیرجند بیش از ۸۰ درصد است

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی ضریب نفوذ اینترنت در شهرستان بیرجند را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: این ضریب بین جوانان بیش از ۹۰ درصد است.

به گزارش “پیام خاوران “، سعید کسرائی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری کارگروه‌های دهه فجر استان اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت در بین جوانان شهر بیرجند بیش از ۹۰ درصد است.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می‌دانند بیان کرد: امروز درک این جمله بسیار مشخص‌تر و واضح‌تر است.

 

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی تصریح کرد: کسانی که جایگاه انقلاب اسلامی را درک کردند امروز جایگاه فضای مجازی را نیز درک می‌کنند.

 

کسرائی‌نیا با اشاره به اینکه امروز با بحران مدیریت و مسئولیت در فضای مجازی رو به رو هستیم گفت: امروز با یک بحران اساسی و خطرناک به نام تغییر سبک زندگی در فضای مجازی رو به رو هستیم.

 

وی با بیان اینکه امروز در نبرد بزرگ بین حق و باطل قرار داریم ادامه داد: این نبرد در فضای مجازی بیشترین تبعات و بازخوردها را داشته است.

 

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی تاکید کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هجمه زیادی از محتواها در فضای مجازی روبه رو هستیم و متأسفانه برخی افراد داخلی هستند که برده سیاسی نظام سلطه هستند و باید در برابر آنها هوشیار بود.

 

کسرائی‌نیا ادامه داد: امروز در نبرد عملیات رسانه‌ای گفتمان انقلاب نیاز به افسرانی داریم که درک درستی نسبت به ابعاد انقلاب اسلامی داشته باشند.

 

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عمده کار این کارگروه مردمی و کاملا خودجوش است بیان کرد: رویکرد اصلی این کارگروه بیان دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی با نگاه آگاهی رسانی است.

بیشتر بخوانید   لبان تشنه مردمان دیار کویر سیراب می‌شود؛ کاروان "نذر آب" در خراسان به راه افتاد

 

کسرائی‌نیا رویکرد دیگر این کارگروه را پاسخگویی به شبهاتی که به نظام وارد می‌شود عنوان کرد و گفت: رویکرد سوم تبیین و گفتمان سازی حول سخنان امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب و بیان خباثت‌های نظام سلطه است.

 

وی از تولید و انتشار ۱۰۰ پوستر محتوایی توسط مجموعه‌های مختلف خبر داد و افزود: بیش از ۵۰ عکس نوشته با موضوعات مختلف و همچنین فتوکلیپ نیز تولید می‌شود.

 

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی از پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط فعالان فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: برای برخی از کاربران، اینترنت پرسرعت نیز در نظر گرفته شده که پوشش مراسم را به صورت زنده نشان دهند.

 

وی از تشکیل کمیته بانوان فعال فضای مجازی در استان برای نخستین بار نیز خبر داد و بیان کرد: امروز ماهیت فضای مجازی ماهیت آتش به اختیاری است و نمی‌توانیم با بایدها کار کنیم بلکه باید جوانان را در فضای مجازی به بلوغ برسانیم.

 

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی دهه فجر خراسان جنوبی گفت: در حوزه سواد فضای مجازی نیز اقدامات زیادی انجام شده و ۱۵۰ کارگاه نیز از ابتدای امسال در این زمینه در استان تشکیل شده است.

 

کسرائی نیا یادآور شد: بیش از ۱۰۰ اثر گرافیکی و ویدئویی نیز در حوزه سواد فضای مجازی در استان تشکیل شده است‌ و این حوزه نیازمند آموزش و اقدامات لازم است و رسانه‌ها نیز باید پای کار باشند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها