سیلی به جمهوری اسلامی سیلی به اسلام است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه گریه های حضرت زهرا(س) سیاسی بود و از حق حمایت کرد گفت: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد اسلام سیلی خورده است.

به گزارش “پیام خاوران “، حجت الاسلام حسین مختاری ظهر امروز در مراسم سوگواره یاس نبوی و جمع عزاداران سالروز شهادت حضرت زهرا(س)در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اظهار داشت: همه انسان ها به دنبال عزت، محبوبیت و ماندگار شدن و آرامش هستند و مجموعه ای از این ها خوشبختی برای انسان رقم می زند.

وی گفت: خداوند به صورت جبری کسی را خوشبخت یا بدبخت نمی آفریند؛ سعادت و شقاوت و خوشبختی و بدبختی در اختیار ما است و خودمان با افکار و رفتار خوشبختی و آرامش روحی و محبوبیت خلق می کنیم و یا ذلت را رقم می زنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: خدا انبیا و اولیا را برای این قرار داده که با فرمول های عزت و عزیز شدن آشنا کند و فریب چیزهای پوچ را نخوریم؛ عزتی که یزیدها، صدام ها و رضاخان ها داشتند عزت های پوچ بوده که با کوچکترین حادثه از بین می رود اما عزت انبیا و اولیا و حضرت فاطمه(س) ماندگار بوده و آرامش دارد.

مختاری با بیان ابنکه خودجوش دل ها و جان ها متوجه حضرت زهرا(س) است و این عزت خدایی بوده و خریدنی نیست تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در ۱۸ سال دختر نمونه برای پیغمبر و همسر نمونه برای حضرت علی(ع) بود و در همسرداری و مادری موفق بوده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) محبوب خدا، پیغمبر، امام علی(ع) و تمام مسلمانان است و این عزت غرورآفرین است؛ سراسر زندگی ائمه اطهار(ع) طهارت و پاکی و عبودیت بود.
امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: راه عزت انبیا حق و حقیقت بوده و اگر نسبت به این واژه قصور نکنیم اوج می گیریم و اگر انسان با واژه باطل ارتباط بگیرد سقوط می کند؛ انسان این ویژگی دارد که یکی بهترین و یکی بدترین شود و از زمین تا آسمان متفاوت هستند ولی در حیوانات این ویژگی نیست.

بیشتر بخوانید   رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور به خراسان جنوبی سفر می‌کند

مختاری اظهار کرد: برای رسیدن به خوشبختی باید از نردبان حقیقت بالا برویم ولی اگر به نردبان باطل بالا رفتیم سقوط می کنیم و آنچه درجات و پله های صعودی به ما می دهد حق است.

وی افزود: بنی عباس ها تمام تلاش خود کردند که نام و یاد ائمه اطهار(ع) خاموش کنند اما بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال حرف اول ائمه اطهار می زنند و دشمنان می خواستند از راه باطل به خوشبختی برسند اما سقوط کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید نسبت به حق و باطل بی تفاوت بود و حضرت زهرا(س) با تمام وجود از نظام اهل بیت حمایت کرد گفت: ما نسبت به حق چهار وظیفه ایمان، عمل، تبلیغ و نشر و گسترش حق، یاری حق داریم.

مختاری با بیان اینکه باید حق را با معیار عقل،فطرت و قرآن بشناسیم و بپذیریم بیان کرد: برخی در مقابل حق تکبر می کنند؛ از هیچ کس باطل را نپذیریم و بسیاری از انسان ها حق را شناخته اما به آن عمل نمی کنند.

وی عنوان کرد: ما متاسفانه از فرهنگ اسلامی فاصله گرفتیم و اگر اسلامی باشد نباید کاندیداهای انتخابات برای تخریب هم اقدام کنند و باید بدانیم کدام کاندیدا می تواند جلوی مفسدین گرفته و اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهد و اگر دین مردم مهم نباشد این باطل است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: فرهنگ ما این اقتضا دارد که فساد، حرص، طمع و بداخلاقی در کشور باشد و شاهد شلوغی راهروهای دادگاه باشیم!؛ ما در بخش عمل به حق مشکل داریم.

بیشتر بخوانید   پویش «به عشق علی» در خراسان جنوبی اجرا می ‌شود

مختاری تصریح کرد: امروز نظام اسلامی امانت شهدا، انبیا و اولیا و امام راحل در دست ما است و وظیفه داریم نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت نباشیم؛ متاسفانه برخی در فضای مجازی وضعیت کشور قبل انقلاب را وارونه برای جوانان تعریف می کنند اما بزرگترها و قدیمی ها باید عزت، استقلال، وضعیت اقتصادی و معیشتی قبل انقلاب برای مردم و جوانان تبیین کنند.

مختاری با بیان اینکه گریه های حضرت زهرا(س) سیاسی بود و از حق حمایت کرد گفت: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران سیلی خورد اسلام سیلی خورده است.
انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها