پرداخت۳۲۲میلیاردریال تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده استان

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت:برای کمک به سیل زدگان نیز اعتبارات با نرخ ۵درصد گرفته شد که درمجموع ۴ هزار و ۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۲ میلیارد ریال با نرخ ۵درصدبه تولیدکنندگان و کشاورزان خسارت دیده درسیلاب پرداخت شده است

به گزارش” پیام خاوران”، حسین مودی ظهر امروز درنشست خبری اظهارداشت: ازسال ۸۰ تاکنون بیش از ۶۷۴ هزارفقره تسهیلات با مبلغ ۵۸ هزار میلیارد ریال به تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و کمتر از۱۰درصد تسهیلات به خارج از بخش کشاورزی پرداخت شده است گفت: طی هشت ماهه امسال بیش از ۸ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به ۲۸ هزار نفر متقاضی در استان پرداخت شده که ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بر اساس قوانین بانک مرکزی ۸۰ تا ۸۵ درصد منابع جمع آوری شده می توان تسهیلات پرداخت کرد اما بانک کشاورزی بیش از این منابع تسهیلات داده است.

مودی با بیان اینکه منابع بانکی ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده اما بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم تصریح کرد: یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک هزار و ۸۴ نفر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده که در مناطق مرزی نرخ ۴ درصد و غیرمرزی ۶ درصد است.

وی ادامه داد: برای کمک به سیل زدگان نیز اعتبارات با نرخ ۵ درصد گرفته شد که در مجموع ۴ هزار و ۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۲ میلیارد ریال با نرخ ۵ درصد به تولیدکنندگان و کشاورزان خسارت دیده در سیلاب پرداخت شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین طی هشت ماهه سال جاری نیز ۸۳ فقره تسهیلات گلخانه با مبلغ ۳۶۲ میلیارد ریال به نرخ هفت درصد داده شده و ۱۴ هکتار گلخانه با این تسهیلات ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید   خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید

مودی اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و ۴۶۴ فقره تسهیلات ازدواج نیز به زوج های جوان استان به مبلغ ۴۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: ۲۱۱ میلیارد ریال در سال زراعی جاری غرامت به کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده که از این تعداد ۱۷.۵ میلیارد ریال برای دام و طیور، ۲۰ میلیارد ریال برای زراعت و ۱۷۴ میلیارد ریال برای باغی بوده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه گل نرگس، ماشین آلات کشاورزی و گلخانه در استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ بسته نوشت افزار تهیه و بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

مودی با اشاره به حذف رمز دوم ثابت و استفاده از رمز دوم پویا بیان کرد: از ۱۳ بهمن ماه سال جاری رمز دوم ثابت در بانک کشاورزی حذف می شود و هم استانی ها باید رمز دوم پویا را دریافت کنند؛ تراکنش زیر ۱۰۰ هزار تومان همچنان با رمز دوم ثابت قابل انجام است اما برای تراکنش های بیش از ۱۰۰ هزار تومان نیاز به رمز دوم پویا است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

پربازدید ترین خبرها