اختصاص۱۰۰۰میلیارد تومان به زیرساخت های خراسان جنوبی/ یک هزار روستا در استان خالی از سکنه است

استاندار خراسان جنوبی گفت: یک هزار میلیارد تومان در بحث زیرساخت ها به استان تخصیص یافته که علی رغم‌ محدودیت های مالی دولت تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

به گزارش ” پیام خاوران “محمدصادق معتمدیان صبح امروز در شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های با ظرفیت در بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از بسیاری از مواهب الهی برخوردار است گفت: توجه جدی در ارکان مختلف نظام و دولت به توسعه خراسان جنوبی و محرومیت زدایی آن انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه بایدکمک کنند تا پایان دولت تدبیر و امید از استان از محرومیت خارج شود و بنیاد مستضعفان‌ کمک هایی زیادی به استان کرده است.

معتمدیان با بیان اینکه بحث ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان به زودی به اتمام‌می رسد تصریح کرد: مرز مشترک استان با افغانستان یکی از ظرفیت های مهم استان است و اقدامات زیادی در راهسازی مرز انجام شده و در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد دلار از مرز ماهیرود صادرات انجام شده است.

وی ادامه داد: افغانستان کشور واردات محور است و بهترین بازار بکر برای استان بود و در توسعه استان تاثیرگذار است؛ برخی از بازارچه ها در استان تعطیل بوده و با انجام تفاهمات در تلاش هستیم آنها را فعال کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۹ ماده معدنی در استان وجود داردخاطرنشان کرد: خام فروشی یکی از مشکلات مهم در معادن است که اخیرا مطالعات ژئوفیزیک استان انجام شده و امیدواریم تکمیل چرخه معادن در استان داشته باشیم و صنایع فراوری ایجاد شود.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استانها با خشکسالی های متوالی است اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی در استان سال گذشته تصویب شد و بیش از ۶۱ میلیارد تومان اعتبارات و ایجاد ۱۰۰ بند و سد خاکی انجام شده و بزودی ۱۰۰ سد خاکی دیگر در استان برای احیای قنوات انجام می شود.

بیشتر بخوانید   تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی شهرستان بیرجند در الویت باشد

وی افزود: روش های آبیاری در استان سنتی بوده و با توجه به اعتبارات دولت اقدامات موثری در این زمینه داشتیم؛ ۶ هزار و ۲۰۰ قنات در استان وجود دارد که نیاز به احیا و بازسازی دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم در استان طی سال جاری انجام شده است گفت: احداث راه آهن یکی از آرزوهای بزرگ مردم استان بوده و از طریق فاینانس روس اعتبارات خوبی اختصاص یافته و این پروژه آغاز شده است.

معتمدیان تصریح کرد: ۷۷ درصد روستاها استان گازرسانی شده و تا‌ پایان سال جاری ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی می شود و پروژه ۱۲ سال آبرسانی استان تا پایان دولت تدبیر و امید انجام می شود.

وی با اشاره به بحث نهضت گلخانه افزود: احداث یک هزار گلخانه در استان آغاز کردیم و احداث ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی در استان نیز یکی از برنامه های توسعه ای و‌ منابع درآمدی استان است و در تثبیت جمعیت و کاهش مهاجرت روستاییان اثرگذار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طی سال های اخیر یک هزار روستا در استان خالی از سکنه شده و پدیده حاشیه نشینی در مرکز استان از آثار منفی این موضوع بوده است.

معتمدیان با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد تومان در بحث زیرساخت ها به استان تخصیص یافته که علی رغم‌ محدودیت های مالی دولت تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت است و عمده تمرکز ما روی راه ها، مخابرات، آب، برق و گاز و آموزشی بهداشتی و درمانی است.

بیشتر بخوانید   تیم های برترمسابقات کشتی قهرمانی کشور معرفی شدند

وی با بیان اینکه هر جا با روحیه جهادی ورود کردیم علی رغم کمبود منابع مالی توفیق داشتیم گفت: کمتر از یک سال ۴۴ ایستگاه دیجیتال در استان انجام شده است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها