۴۲ روستا و ۳۰ واحد صنعتی در شهرستان نهبندان گازرسانی شد

همزمان با هشتمین روز از دهه فجر پروژه گازرسانی به ۴۲ روستا و ۳۰ واحد صنعت در شهرستان نهبندان بهره‌برداری شد.

به گزارش “پیام خاوران”، ، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت : با توجه به بهره برداری خط انتقال گاز نهبندان و همچنین شبکه داخلی شهر نهبندان در مهرماه سال گذشته ، اجرای ۲۶۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۰ ایستگاه با هزینه حدود ۵۰ میلیارد تومان که منجر به بهره مندی ۴۲ روستا با جمعیت حدود ۲۵۰۰ خانوار گردید مبین عملکرد جهادی کارکنان خدوم شرکت گاز خراسان جنوبی است که جای تقدیر و تشکر دارد .

 

محمد صادق معتمدیان ضمن تقدیر از توجه مجموعه شرکت ملی گاز ایران به خراسان جنوبی و تلاش کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد : با وجود پهناور بودن استان فعالیت شرکت گاز استان معنای واقعی کار جهادی است و با همت مجموعه شرکت گاز خراسان جنوبی نهضت گازرسانی در استان با سرعت در حال اجراست.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان نیز در آیین افتتاح این پروژه ها اظهار داشت: این پروژه در قالب اجرای ۲۵۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث ۱۰ ایستگاه تقلیل فشار، احداث یک ایستگاه حفاظت کاتدیک و نصب ۲۱۸۵ علمک اجرا می‌شود.

 

سید محمود هاشمی اعتبار این پروژه را ۴۹ میلیارد تومان برشمرد وگفت: با انجام این پروژه ۲۴۲۶ خانوار روستایی شهرستان نهبندان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

 

وی با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری نهبندان از نعمت گاز طبیعی افزود: در حال حاضر ۴۳ روستا بالغ بر ۳۵ درصد جمعیت روستایی در شهرستان نهبندان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با ۵۱ روستای در دست اجرا، درصد بهره مندی روستایی این شهرستان به ۶۱ درصد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   اقدامات عوامل گازبانی در روستاهای سیل زده یک فعالیت جهادی است

 

مدیر عامل شرکت گاز استان همچنین از افتتاح پروژه گازرسانی به ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۴۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع ، ۸ ایستگاه اندازه گیری و ۲۲ انشعاب گاز اجرا شده است.

 

وی در ادامه گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

 

هاشمی با بیان اینکه عملکرد گازرسانی سال گذشته در بخش صنایع استان ۱۱ برابر سنوات گذشته بوده است، یاداور شد: تا ابتدای سال گذشته ۵۰۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و تنها طی دو سال اخیر حدود ۸۴۰ واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شده است .

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها