خام فروشی مهمترین مشکل صنعت نهبندان

صادقی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان از خام فروشی در صنایع این شهرستان به عنوان مهمترین مشکل در این حوزه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، صادقی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان در سومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیش گیری از گسترش بافت‌های نا کارآمد شهری استان خراسان جنوبی گفت: از سرشماری سال ۹۰ تا ۹۵ پنج هزار نفرجمعیت شهرستان نهبندان کاهش یافته است.

 

او با اشاره به اینکه  پراکندگی روستا‌ها در شهرستان نهبندان کار دستگاه‌های اجرایی را با مشکل رو به رو کرده است، افزود: از جمله پتانسل‌های شهرستان نهبندان ۲۰۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، زمین‌های زیر کشت گندم و جو، ۵۰۰ قنات کوچک و بزرگ، پرورش شتر در بخش مرکزی، معادن و صنایع مختلف می‌باشد.

 

صادقی  با بیان اینکه فروشی مهمترین مشکل صنعت نهبندان است که از نبود زیر ساخت‌های ضعیف ناشی می‌شود، گفت: ۳۵ معدن گرانیت در نهبندان وجود دارد که ۴۰ میلیارد یارانه سوخت سالیانه از طرف دولت برای سرپا ماندن آن‌ها داده می‌شود.

 

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان با بیان اینکه هزینه برق رسانی به معادن ۲۸۷ میلیارد تومان براورد شده که ۹۰ درصد آن را دولت بر عهده گرفته و ۱۰ درصد را سرمایه داران منطقه بر عهده گرفته اند افزود: اگر این اقدام انجام شود انقلابی در حوزه اشتغال شهرستان صورت خواهد گرفت.

 

او گفت: در حوزه کشاورزی علی رغم وجود ظرفیت‌های فراوان صنایع تبدیلی وجود ندارد که یک مشکل اساسی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پایان خام فروشی با احداث کارخانجات فرآوری، صنعت نهبندان را نجات می دهد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها