مشارکت ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: نامزدها با رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از تخریب یکدیگر خودداری کنند و مردم هرگونه تخلف را به مقامات نظارتی اطلاع دهند.

به گزارش” پیام خاوران “ ، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و آسیب‌شناسی مشکلات شعب در انتخابات‌های گذشته برای برگزاری انتخابات در زمان قانونی، تسهیل دسترسی مردم به شعب اخذ رأی، جلوگیری از ازدحام در شعب و رفاه حال مردم، آمار شعب اخذ رأی در این دوره افزایش یافته است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در روز برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۷۷ شعبه اخذ رأی در استان  پیش ‌بینی شده که آمار شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات به نسبت دوره قبل ۷۱ شعبه بیشتر است.

 

وی از رقابت ۷۰ نفر در استان برای چهار کرسی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: براساس آخرین آمار وزارت کشور، واجدین شرایط رأی دادن در استان ۵۶۴ هزار و ۹ نفر هستند.

 

معتمدیان همچنین از فعالیت بیش از ۱۱ هزار نفر از عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم خبر داد و گفت: دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، تدابیر لازم را برای امنیت انتخابات اندیشیده‌اند.

 

وی با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخابات عنوان کرد: وعده‌های نامزدهای انتخاباتی در اذهان مردم ثبت می‌شود. نامزدهای انتخاباتی بر اساس برنامه‌هایی که دارند، قول‌هایی به مردم می‌دهند که مطالبه ایجاد می‌کند بنابراین باید این نکته را در نظر داشته باشند که از دادن  وعده‌های غیر قانونی که در چارچوب وظایف نماینده نیست خودداری کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: از آن جایی نمایندگان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند بنابراین باید وعده‌هایی که می‌دهند قابلیت اجرا و تحقق داشته باشد.

بیشتر بخوانید   برگزاری جلسه تعاملی مرکز مدیریت راهبردی افتای استان با مخابرات منطقه خراسان جنوبی

 

معتمدیان به همه نامزدها و هواداران‌شان توصیه کرد: با رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

وی با اشاره به سامانه مالی نامزدهای انتخاباتی گفت: قانون شفافیت مالی و هزینه‌های انتخاباتی چند روز پیش از مجلس به دولت و از طریق دولت به استان‌ها ابلاغ شده، و این قانون ۱۲ ماده دارد که طبق مواد ۷ و ۸ این قانون؛ نامزدها باید پس از افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی مشخصات آن را به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند سپس فردی را به عنوان نماینده مالی خود تعیین کرده و مشخصات وی را تا پیش از شروع زمان تبلیغات به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: بر اساس این قانون، سقف هزینه کرد نامزدهای انتخاباتی برای هر منطقه کاملاً مشخص می‌شود.

 

معتمدیان به تشریح ماده ۵۹ قانون انتخابات پرداخت و تصریح کرد: طبق قانون، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما، میز خطابه نمازجمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجۀ عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند و نیز در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع است و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس دو تبصره ذیل این ماده قانونی، مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است همانند بنیادمستضعفان مشمول این ماده می‌باشند و نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به‌صورت درج آگهی ندارند.

بیشتر بخوانید   نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای گرافیک خراسان جنوبی برگزار می شود

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها ملزم به رعایت قانون و مقررات هستند اظهار داشت: مردم هرگونه تخلفی را مشاهده می‌کنند، جهت بررسی و ممانعت از ادامه آن در اسرع وقت منعکس کنند.

 

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها