امام جمعه موقت بیرجند: گناه بزرگ تمدن غرب در مورد بانوان قابل جبران نیست

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز در جهان غرب به جایگاه زن جفا شده و گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده نه قابل پاک شدن و نه قابل جبران است.

به گزارش  پایگاه خبری “پیام خاوران “،حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند اظهار داشت: حضرت زهرا(ع) هم از نظر اصالت، هم از نظر کرامت و هم از نظر شرف بهترین شخصیت است.

وی با بیان اینکه برخی‌ شخصیت‌‌ها خود یک امت هستند گفت: پیامبران خود به تنهایی یک امت هستند و حضرت زهرا(ع) نیز این گونه بوده و یک امت است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: عظمت حضرت زهرا(ع) در آیات متعدد قرآن آمده و فاطمه(ع) محور اهل کسا و آیه تطهیر است و درس پاکی، طهارت روح و تقوا را باید از این بانوی بزرگ آموخت.

نوفرستی تصریح کرد: امروز در جهان غرب به جایگاه زن جفا شده و گناه بزرگی که تمدن غرب در مورد جنس زن مرتکب شده نه به‌زودی قابل پاک شدن و نه قابل جبران و نه قابل بیان کردن است.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت نیز در ایران اسلامی تلاش شد که جایگاه زن در اسلام له شود و رضاخان ملعون با کشف حجاب نوکری غرب را کرد و هنوز هم آثار آن آسیب‌ها در کشور وجود دارد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: هنوز فرهنگ غرب بر جامعه ما سایه افکنده و برخی عزت خود را در بی‌حجابی و بدحجابی و برهنگی می‌بینند در حالی که سراسر عمر حضرت زهرا(ع) از درس است.

نوفرستی اظهار کرد: باید جامعه خود را جامعه فاطمی کنیم، جامعه‌‌ای که پاک و عفیف است و از آلودگی حفظ می‌کند و می‌تواند برای زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) لایق باشد.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهلمین روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن پررنگ‌تر بود که جای تقدیر و تشکر دارد و فجر امسال به فجر سلیمانی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید   کمک بدون چشم داشت/ نجات جان انسان ها از لذت بخش ترین کارهاست/ هلال احمر خاک دامن گیری دارد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی به جریان مقاومت حیاتی دوباره بخشید و سردار سلیمانی در پایان جریان داعش، پیروزی حزب الله، پیروزی فرزندان فلسطین در سه جنگ و در افغانستان و سایر نقاط جهان به زیبایی عمل کرد و شهادت ایشان نیز مایه خیر و برکت بود.

نوفرستی بیان کرد: پرتاب موشک به پایگاه‌ آمریکا در عین الاسد یک سیلی بود اما انتقام خون شهیدان مقاومت و شهید سلیمانی نیز بیرون کردن آمریکا از منطقه است.

وی با اشاره به انتخابات ادامه داد: انتخابات یک امتحان بزرگی است و نماینده اصلح باید به وعده‌های خدا ایمان داشته و در مقابل شیطان تسلیم نشوند و نفس آن‌ها در اختیارشان باشد و حرف باطل از آن‌ها صادر نشود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نمایندگان باید به بندگان خدا توجه داشته و اهل مشورت باشند و با ظلم و ستم در جامعه مبارزه کنند؛ در جریان شهادت سلیمانی برخی با تفکر لیبرالیست و امانیستی عکس این شهید پاره کردند همانطور که خیمه عزای حسین(ع) آتش زده و عکس امام راحل را پاره کردند و این فرهنگ غلط هنوز در برخی افراد وجود دارد.

نوفرستی تصریح کرد: امانت‌داری مهم است و مجلس نیز امانت الهی بوده که به دست نمایندگان سپرده می‌شود؛ مجلس باید تابع ولایت باشد و با آلودگی‌ها و فساد مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است افزود: قوانینی در مجلس فعلی برای مبارزه با فساد و آلودگی‌ها رفت اما با وجود برخی عناصر لیبرال رای نیاورده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید   صفدری زاده: بدون بخش خصوصی توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها