۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر در خراسان جنوبی رای اولی هستند

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر در استان رای اولی هستند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر را پسران و ۱۶ هزار ۳۱۴ نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

 به گزارش “پیام خاوران “ ناصر خوش خبراظهار داشت : براساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان واجد شرایط رای داریم که از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

 

وی  اظهار داشت: با انصراف ۱۳ نامزد از ادامه رقابت انتخاباتی، شمار نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان تاکنون به ۵۷ نفر رسیده است.

 

وی گفت: در شروع تبلیغات انتخاباتی تعداد نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در استان ۷۰ نفر بود و تاکنون ۱۳ نفر از نامزدها انصراف خود را از ادامه رقابت در انتخابات اعلام کردند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چهار حوزه انتخابیه استان از این انصرافی‌ها سهم داشته‌اند.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته بود و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان یافت.

 

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد.

 

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد

 

خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد و بیش از ۵۶۴ هزار نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها