منتخبان مردم خراسان جنوبی در مجلس یازدهم مشخص شدند

با پایان یافتن شمارش آرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، چهار نماینده منتخب مردم این استان در مجلس یازدهم مشخص شدند.

به گزارش “پیام خاوران “   ، از مجموع ۱۵۵ هزار و ۵۰۵ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف «حسین خسروی اسفزار» با ۷۲ هزار و ۸۷۲ رای بیشترین آرا را کسب کرد و به عنوان نماینده منتخب مردم این حوزه انتخابیه انتخاب شد.

 

همچنین در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه «مجید نصیرایی» با کسب ۳۷ هزار و ۳۳۴ رای از مجموع  ۸۴ هزار و ۷۴ رأی ماخوذه به عنوان منتخب مردم در این حوزه به مجلس یازدهم راه یافت.

 

«سلمان اسحاقی» نیز با کسب ۲۱ هزار و ۹۳۴ رای از مجموع ۷۵ هزار و ۷۴۴ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه نماینده منتخب مردم این دو شهرستان شد.

 

براساس اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه «مصطفی نخعی» با کسب ۱۷ هزار و ۳۴۱ رای از مجموع ۵۲ هزار و ۱۵۳ رای ماخوذه بیشترین آرای این حوزه را از آن خود کرد و نماینده منتخب مردم شد.

 

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که از ۷۰ نامزد تایید صلاحیت شده در مدت یک هفته تبلیغات نامزدها، ۳۰ نفر انصراف دادند و در روز رای‌گیری ۴۰ نامزد با هم رقابت کردند.

 

حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با ۱۴ نفر بیشترین تعداد نامزد را داشت.

 

براساس اطلاعات دریافتی از تبلیغات نامزدها، حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، حجت الاسلام مجید نصیرایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه و سلمان اسحاقی در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه، گرایش اصولگرایی دارند و مصطفی نخعی از حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه دارای گرایش مستقل است.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح روستای بدون بیکار در خراسان جنوبی

 

همچنین حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و مجید نصیرایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در این دوره از انتخابات نامزدهای واحد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این دو حوزه انتخابیه بودند.

 

رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ساعت ۸ صبح (جمعه) دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد، به دلیل استقبال گسترده مردم از ساعت ۱۸ روز جمعه در سه مرحله تا ساعت ۲۳ در این استان تمدید شد و براساس ابلاغیه وزارت کشور در تمامی شعب تا زمانی‌ که مردم حضور داشتند،  فرایند رای‌گیری ادامه یافت.

 

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

 

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «نهبندان و سربیشه»، «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» و «قاینات و زیرکوه» است.

 

۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شد که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

 

۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند و خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.

 

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی شامگاه جمعه دوم اسفند در پایان مهلت رای‌گیری، میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات را ۶۶، ۲ درصد اعلام کرد و  گفت: آمار نهایی مشارکت مردم استان پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سیلاب به مزارع کشاورزی شهرستان نهبندان

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها