سرویس اینترنتی VDSL دراستان خراسان جنوبی فعال شد

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت : شرایط و بستر لازم برای واگذاری سرویس جدید مخابراتی VDSL (اینترنت پرسرعت) به مشتریان در استان فراهم شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ حسن آذری نصرآباد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ADSL جوابگوی نیازهای مردم نیست در این راستا سرویس جدید VDSl به مشترکان ارائه می‌شود که به طور میانگین چهار برابر ADSL سرعت دارد و امکان ارائه تا ۵۰ مگابایت سرویس اینترنت در منازل است.

 

وی از سرویس VDSL به عنوان نسل جدیداز فناوری DSL بر بسترهای کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده یادکرد وافزود: در این سرویس سعی بر این است از نزدیک‌ترین کافو نوری به مشترک خدمات‌دهی لازم را انجام دهیم.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان خراسان جنوبی ۳۵.۵۵ درصد و در کشور ۳۴ درصد است و ضریب تلفن همراه اول نیز ۱۱۵ درصد است .

 

آذری نصرآباد با بیان اینکه هزار و ۹۲۱ روستای استان دارای حداقل ارتباط تلفن ثابت یا زیرپوشش یکی از سرویس‌های مخابراتی هستند افزود : از مجموع این روستاها، هزار و ۱۸۱ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۷۴ روستا نیز از اینترنت پرسرعت ADSL برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۱۱۹ روستای استان خراسان جنوبی از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند خاطرنشان کرد: این استان مجری ۲ طرح ملی USO فیبرنوری و تلفن همراه است که بسترهای بسیار خوبی در ارتباطات روستایی ایجاد خواهد شد و شاهد تحول عظیمی در حوزه روستاها خواهیم بود.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه و ترویج، تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده، پروژه USO را با هدف تامین تلفن خانگی در روستای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید    بهره برداری از پروژه گازرسانی به 29 روستا و 65 واحد صنعتی و تولیدی در بیرجند

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها