مرخصی سربازان برای پیشگیری از شیوع کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به پادگان‌ها  درخواست داده شده که به سربازانی که از مناطق آلوده به ویروس کرونا به استان آمده‌اند مرخصی داده شده و محیط پادگان‌ها کنترل شود.

به گزارش “پیام خاوران “ کامبیز مهدی‌زاده، امروز پنج شنبه ۸ اسفند در کمیته اطلاع‌رسانی پیشگیری از بیماری کرونا، با اشاره به همکاری مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی، اظهار کرد: نظافت‌ و ضدعفونی‌ها در آسایشگاه‌های سربازان و پادگان‌ها در حال انجام بوده و گزارش عملکردها به ما می‌رسد.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه بیماری آنفلوآنزا از اواخر مهر تا اوایل دی در استان حاکم بود، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دی ماه آماده مبارزه و مقابله با مرحله دوم شیوع این بیماری در استان بود که خوشبختانه راند دوم این بیماری آغاز نشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: به جهت کسب آمادگی‌ها در مورد بیماری آنفلوآنزا، تیم دانشگاه و مراکز پزشکی کاملا آماده بودند.

 

مهدی‌زاده با اشاره به آمادگی کامل مراکز بهداشتی استان، افزود: تنها نگرانی‌ها در مورد کمبود ماده ضدعفونی کننده، ماسک و وسایل خفاظت فردی پزشکان وجود داشت که وزارتخانه قول داد در هفته آینده این وسایل را در اختیار استان قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه تیم پزشکی استان از لحاظ آموزش و برخورد با موارد مشکوک کاملا آماده هستند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند، تصریح کرد: این امر که ما درب هر خانه ماسک توزیع کنیم، امکان‌پذیر نیست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ماسک تاثیر بسزایی در کنترل بیماری ندارد، یادآور شد: مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از بروز این بیماری جلوگیری شود و این مرحله از بحران را به سلامت پشت سر بگذاریم.

 

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از این بیماری در کودکان زیر ۹ سال دیده نشده است.

بیشتر بخوانید   نقش بی بدیل اصحاب فرهنگ هنر خراسان جنوبی در مقابله با شیوع ویروس کرونا

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها