استاندار خراسان جنوبی:عدم حضور مردم در مراکز جمعیتی، بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونااست

استاندار خراسان جنوبی عدم حضور مردم در مراکز جمعیتی را همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و گفت: برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، مردم از حضور در مراکز جمعیتی اجتناب کنند.

به گزارش ” پیام خاوران “،  محمد صادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بنا به توصیه کارشناسان بهداشتی، بهترین و امن ترین مکان، منزل است  بنابراین همچنان توصیه می شود برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، مردم از حضور در مراکز جمعیتی اجتناب  کنند.

وی از نیاز مردم استان به برخی اقلام بهداشتی که در همه کشور و حتی جهان نیز مشهود است گفت و افزود: به جهت رفع بخشی از نیازهای مردم و تأمین اقلام بهداشتی، از ظرفیت استان استفاده شده به این ترتیب که در برخی از کارخانه ها که زمینه لازم را داشته اند، با تزریق منابع مالی و برخی مواد اولیه- الکل و… -خط تولید تغییر یافته تا تولید در خود استان صورت گیرد.

وی اظهارکرد: بر اساس مصوبه این جلسه، سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی موضوع عرضه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را به عهده خواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به این که ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تقریباً هر روز در استان برگزار می شود، تصریح  کرد: در این جلسه، ضمن رصد وضعیت کلی استان، درخصوص ادامه روند پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیم گیری می شود.

معتمدیان با اشاره به برخی از نگرانی ها و مسایل موجود، گفت:در جلسه امروز و با حضور مدیران استان برای رفع برخی مسایل تصمیماتی اتخاذ شد که موارد به دستگاه‌های اجرایی ذیربط ابلاغ خواهد شد تا بتوانند شرایط را مدیریت کنند.

وی با تأکید بر این که برخی از مصوبات جلسه امروز مربوط به ایجاد پاره ای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در مراکز عمومی خدمت رسانی بود، متذکر شد: برخی از مصوبات امروز برای اصناف، بازاریان و… محدودیت هایی ایجاد خواهد کرد که قطع به یقین این بزرگواران با درنظر داشتن شرایط کشور و استان  همکاری مناسبی با دستورالعمل ها و بخشنامه های ستاد استانی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید   وضعیت استخدامی نیروهای یگان حفاظت خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

وی اظهار کرد: سیستم های بازرسی استان در بخش های مختلف نظارت های لازم را انجام خواهند داد و اگر بر خلاف این ضوابط، دستورالعمل ها و بخشنامه ها اقدامی صورت گیرد، با متخلفان برخورد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به این که به ایام تعطیلات نزدیک می شویم و رفت و آمدها در این ایام بیشتر خواهد شد، برخی مصوبات جلسه امروز مربوط به همین موضوع بود.

معتمدیان ضمن توصیه به مردم مبنی بر ترک سفرهای غیر ضروری، افزود: در مبادی ورودی، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه راه آهن استان به ویژه در مرز افغانستان با استقرار مأمورین بهداشتی تدابیری شده تا شرایط به خوبی کنترل شود.

وی یادآور شد: با هم افزایی دستگاه های اجرایی در انجام وظایف محوله، برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا را جامه عمل می پوشانیم.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها