ضدعفونی بقاع متبرکه خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

خراسان جنوبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا در بقاع متبرکه استان اقدامات پیشگیرانه در کلیه امامزادگان و بقاع متبرکه استان به صورت روزانه انجام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور، امروز سه شنبه ۱۳ اسفند، در جمع خبرنگاران با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم از جمله استریل کردن بقاع و اهداء مواد ضدعفونی کننده به عموم مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به نظر شورای تأمین استان‌ها، اجتماعات در برخی بقاع ممنوع شده است.

 

وی با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در بقاع متبرکه، افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان‌ها موظف شدند که نکات بهداشتی را لحاظ کنند، به عنوان مثال اگر قبلاً روزی یک بار این مراکز تمیز و استریل می‌شد، اکنون حداقل روزی دو تا سه بار این کار انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تأکید شده که نسبت به استریل کردن کتاب‌ها، ادعیه و جانمازها و مهرها هم اقدام کنند و در حد توان از مهرهای سنگی استفاده کنند که قابل شستشو باشد.

 

بخشی پور اظهار کرد: از هیئت امنای بقاع متبرکه درخواست شده است که در این روزها که این مشکل وجود دارد از برگزاری مراسمی که اجتماعات مردم در آنها شکل می‌گیرد، خودداری کنند و برنامه اجتماعاتی نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در همین راستا در برخی شهرستان‌ها نمازهای جماعت در بقاع لغو شده است و برخی ممنوعیت تردد به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: توصیه شده که اگر بقعه‌ای کار عمرانی دارد از این فرصت استفاده کنند و اطراف ضریح را ببندند و کارهای عمرانی را انجام دهند که در برخی امامزاده‌ها این اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید   عادی انگاری سم مهلک مدیریت بیماری کرونا است

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از مردمی که آثار بیماری را در خود مشاهده می‌کنند خواست تا در امامزاده‌ها و اماکن عمومی حاضر نشوند و بیان کرد: همچنین از مردم می‌خواهیم آداب زیارت را به صورت مختصر بجا آورده و به مدت طولانی در بقاع حضور نداشته باشند.

 

بخشی پور افزود: در ایام نوروز بستگی به شرایط دارد، اگر این مشکل رفع شود و در ایام عید نوروز مشکلی نداشته باشیم و شورای تأمین استان اسکان در جوار بقاع متبرکه را صلاح دانست ما نیز تبعیت می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه امید است شرایط رو به بهبودی رود و مردم در ایام نوروز بتوانند به سفر و زیارت بقاع متبرکه بروند، خاطرنشان کرد: بسیاری از خادمان افتخاری نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که برای استریل کردن مرتب امامزادگان به خدام کمک کنند چراکه نیاز است که روزی چند مرتبه ضدعفونی بقاع صورت پذیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها