تعطیلی مراسم جشن تولد و عروسی‌ها در خراسان جنوبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مراکز بومگردی، پذیرش مسافر در هتلها، استخرها و برگزاری هرگونه جشن تولد و عروسی در تالارهای استان ممنوع است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مرتضی عربی در حاشیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا از تعطیلی جشن عروسی و تولد در تالارها و مراکز بوم گردی خبر داد و اظهار داشت: به استناد مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و جلسه فوق العاده استانی از روز گذشته تا اطلاع ثانوی همه مراکز بوم گردی باید تعطیل و با نصب بنر و پارچه در این باره اطلاع رسانی شود.

 

وی گفت: علاوه بر این استخرهای عمومی، مجتمع‌های آب درمانی و گردشگری سلامت و هتل‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: برگزاری هر گونه مراسم و با هر عنوان از جمله عروسی و جشن تولد در تالارها ممنوع است و پذیرش تور و مسافر گروهی با هر عنوان در هتل، مهمانپذیر، مجتمع‌های گردشگری و دیگر مراکز اقامتی ممنوع است و در صورت مشاهده بدون اغماض واحد خاطی تعطیل و پلمب می‌شود.

 

عربی اظهارداشت: برگزاری تورهای داخلی و خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یا راهنمایان گردشگری و لیدرهای محلی مجاز نیست.

 

وی بیان کرد: عرضه قلیان در سفره خانه‌های سنتی و دیگر مراکز تحت پوشش نیز ممنوع است و در صورت مشاهده ضمن تعطیلی واحد، وسایل و ابزار آن جمع آوری می‌شود.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی به استناد مصوبه ستادملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و جلسه فوق العاده استانی تمام مراکز بوم گردی باید تعطیل و با بنر و وپارچه اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید   پیش‌بینی وقوع پیک زمستانی خطرناک‌تر از پاییز

 

عربی بیان کرد: پذیرش مسافر انفرادی در هتل‌ها با رعایت دقیق مقررات بهداشتی و داشتن مواد ضدعفونی کننده و استانداردهای بهداشت محیط خواهد بود و تمامی مدیران ادارات و دفاتر نمایندگی مکلف و موظف هستند ضمن مکاتبه و ابلاغ با همراهی تیم نظارتی نسبت به بازدیدهای مستمر و اجرای موارد ابلاغی به فوریت اقدام کنند.

 

آمادگی کامل ادار‌ه کل ورزش و جوانان استان برای مبارزه با کرونا

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز از آمادگی کامل برای همکاری با ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، تمامی اماکن ورزشی، باشگاه‌های دولتی، خصوصی و استخرهایی که تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌ها در سراسر استان هستند تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 

عزیزی افزود: آمادگی کامل داریم حسب دستور استاندار  خراسان جنوبی با همکاری همه جانبه و بسیج جامعه ورزش و جوانان استان تمام اماکن ورزشی را در اختیار ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: بسیج همه جانبه تمامی ظرفیت‌های موجود در ورزش و جوانان استان، هیئت‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد و در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی در راستای کمک به ستاد پیشیگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا آمادگی کامل دارند و سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان، در راستای ارتقای بهداشت فردی و روانی جامعه، با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات و آموزش‌های پیشگیری از کرونا ویروس را آغاز کرده است.

 

برخورد جدی با منتشرکنندگان اخبار کذب کرونا

بیشتر بخوانید   توصیه‌های تغذیه‌ای برای کاهش احتمال ابتلا به کرونا/ سالمندان چه بخورند؟

 

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در روزهای گذشته بستر فضای مجازی در استان شاهد انتشار اخبار دروغ و شایعات مختلفی برای ویروس کرونا است گفت: افرادی که شایعات و اخبار کذب را بدون اینکه از صحت موضوع اطلاع پیدا کنند را منتشر می‌کنند این اقدام جرم است.

 

سرهنگ محمدپور افزود: تاکنون پلیس با تعدادی از افرادی که در فضای مجازی برای کرونا شایعات رقم زدند برخورد کرده و عده ای هم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با اشاره به اینکه با افزایش تقاضای مردم در زمینه خرید ماسک و اقلام بهداشتی برخی فرصت طلبی کرده و از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش این اقلام می‌کنند افزود: فروش و عرضه انواع دارو‌ها و لوازم بهداشتی باید از طریق داروخانه‌ها و مراکز مجاز باشد.

 

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کلاهبرداری برخی به بهانه کرونا خبر داد و گفت: هر چیزی تحت عنوان تست کرونا در منزل با نامه جعلی از وزارت بهداشت کلاهبرداری است و مردم در این زمینه باید هوشمندانه عمل کنند و چنانچه وزارت بهداشت برنامه‌ایی در زمینه غربالگری و یا اینگونه اقدامات داشته باشد حتما از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی و مشخصات تیم‌ها و گروه‌های این برنامه را به مردم اعلام خواهد کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها