بهزیستی آماده ارائه خدمات برای کاهش اضطراب ناشی ازویروس کرونا

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بااشاره به فعالیت خط ۱۴۸۰ به عنوان مشاوره تلفنی رایگان دراستان و کشور،گفت:این سامانه از ساعت ۸ تا ۲۰ هرروزخدمات مشاوره‌ای و روانشناختی خصوصا درباره با موضوع کرنا و اثرات روانی آن ارائه می‌دهد.

به گزارش  “پیام خاوران “ به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب نژاد با بیان اینکه خدمات مشاوره این مرکز گسترده است و در همه زمینه‌های روانشناختی مشاوره انجام می‌شود افزود: در این ارتباط نه مراجعه کننده مشاور را می‌شناسد و نه مشاور مراجعه کننده را، لذا فقط به وسیله ۲ کد این ارتباط برقرار و مشاوره انجام می‌شود.

 

وی گفت: در شرایط حاضر همه درگیر کرونا هستند و این ترس به وجود آمده که ممکن است واقعی یا ذهنی باشد، استرسی به جامعه وارد کرده که می‌تواند سیکل معیوب را در مقابله با این ویروس ایجاد کند.

 

دکترای روانشناختی بالینی با تاکید بر اینکه استرس باعث کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود ادامه داد: این موضوع بدن را برای ابتلا و نفوذ ویروس کرونا مستعد می‌کند لذا سازمان بهزیستی در این موقعیت خاص، آموزش‌هایی به مشاوران خود داده تا به مردم مشاوره کاهش استرس دهند.

 

وی افزایش ضربان قلب، خستگی، احساس سردردهای ضربان دار، گرمای شدید، لرزش و اسهال را از علایم استرس در بدن عنوان کرد که برخی با علایم کرونا مشابهت دارد لذا فرد ممکن است دچار ترس بیشتری از ابتلای این ویروس شود.

 

عرب نژاد با بیان اینکه احساس بیش از حد ترس، پیش بینی‌های بدتر را به ذهن متبادر می‌کند گفت: از همین رو این روزها عده زیادی به مرگ و چگونگی آن فکر می‌کنند که این احساس تنش در واقع یک سیکل معیوب در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی یادآور شد: تماس با مشاور که می‌تواند شنونده بوده و توصیه‌های لازم روانشناختی ارایه دهد، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید   درگذشت پدر شهید مهدی صادقی در بیرجند

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: فشار روانی زمانی که بر ذهن فرد حاکم می‌شود تمایل ایجاد می‌کند که با فرد دیگری گفت و گو داشته باشد لذا صدای مشاور این امکان را فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای تیم مشاوره بهزیستی وجود دارد افزود: ارتباط اجتماعی در کاهش استرس نقش مهمی دارد که در شرایط فعلی این ارتباطات به خاطر در خانه ماندن کاهش یافته لذا توصیه می‌شود تماس‌ها از راه فضای مجازی و تلفنی حفظ شود تا بتوان بر استرس‌های ناشی از کرونا غلبه کرد.

 

عرب نژاد گفت: همچنین افراد در خانه می‌توانند حداقل روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنند تا استرس‌ها کاهش پیدا کند.

 

وی بر تاثیر خواب با کیفیت شبانه در کاهش استرس‌ اشاره کرد و گفت: رسیدگی به امور فرزندان و اموری که تاکنون فرصت آن ایجاد نشده، نیز در این بازه می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از تهدیدهای کرونا می‌توان به عنوان فرصت نیز استفاده کرد افزود: تربیت فرزندان، ارتباط عاطفی در خانوادگی، مطالعه خاص، سرگرمی‌های گروهی باعث تقویت بنیان خانواده می‌شود که سال‌ها افراد در آرزوی چنین فرصتی بوده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه خبرها باید از منابع موثق پیگیری شود و مردم زیاد در فضای مجازی به دنبال خبر نباشند گفت: از طریق ارتباط گیری با دوستان قدیمی یا مراجعه به آلبوم‌ها می‌توان استرس را مدیریت کرد تا از این طریق سیستم ایمنی بدن هم تقویت شود.

 

عرب نژاد اظهار داشت: فشار ناشی از استرس به وجود آمده در جامعه بیشتر از کرونا آسیب می‌زند لذا باید مردم همواره مراقب باشند و درگیر شایعات و مسایل حاشیه‌ای نشوند.

بیشتر بخوانید   باند قاچاق عتیقه در خراسان جنوبی متلاشی شد

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها