استاندار خراسان جنوبی:مراکز خدمات رسانی به مردم نباید تعطیل باشند

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مسئولیت جان مردم با ماست و در اجرای اقدامات پیشگیرانه باید جدیت به خرج دهیم، گفت:با توجه به شرایط موجود، مراکزی که وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند نباید تعطیل باشند.

به گزارش ” پیام خاوران “، محمد صادق معتمدیان شامگاه چهار شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر ضرورت برگزاری جدی جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا ، نظارت مستمر و بازرسی آشکار و پنهان بر روند اجرای مصوبات تأکید کرد و اظهار داشت: اقدام ما در تعیین ۹ گلوگاه در محورهای مواصلاتی استان و تشدید اقدامات کنترلی مراقبتی کار تبلیغی و نمایشی نیست، بلکه تصمیمی کاملاً کارشناسی ، علمی و سنجیده  است هر چند ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد که چون هدف اصلی ما در این برنامه غربالگری است، درصدد هستیم در ادامه راه این نواقص برطرف گردد.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی در استان خطر انتقال ویروس کرونا را هنوز جدی نگرفته اند، تصریح کرد: لازم است در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود ، از جمله ضرورت دارد در مبادی ورودی دستگاههای دولتی و مراکز عمومی از جمله پمپ بنزین ها ، نانوایی ها و مراکز خرید توصیه ها و هشداری پیشگیرانه و بهداشتی در قالب بنر و با درج شماره تماس های ضروری جهت انعکاس مشکلات و تخلفات نصب شود .

استاندار خراسان جنوبی گفت:توصیه اصلی به مدیران مراکز خصوصی، رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه جهت کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه خط تولید برخی کارخانه ها حسب ضرورت و شرایط موجود تغییر کرده لازم است نظارت های مختلف و‌ بازرسی های تخصصی از جمله از سوی اداره کل استاندارد استان صورت پذیرد تا تمام تولیدات استاندارد لازم را داشته باشند و نباید به هر قیمتی تولیداتی غیر استاندارد را در اختیار مردم قرار دهیم .

بیشتر بخوانید   انقلاب با داشتن رهبران ولایی به کوری چشم دشمنان زنده و پویا باقی مانده است

معتمدیان با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای تأمین اقلام بهداشتی تصریح کرد: در شرایط موجود ، امکان اشباع بازار از اقلام بهداشتی مقدور نیست ، اما با توجه به اختیاراتی که به استانها داده شده می توانیم از همه ظرفیت های داخل استانی برای تأمین اقلام بهداشتی و رفع نیاز مردم استفاده کنیم .

وی گفت: در توزیع اقلام بهداشتی کادر درمانی در درجه اول و بعد گروه های آسیب پذیر در اولویتند و نانوایی ها ، پمپ‌بنزین ها ، فروشگاههای بزرگ و‌ دهیاری ها در اولویت بعدی قرار دارند همچنین برای تأمین اقلام مورد نیاز همه اقشار نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا همه بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  از آن جایی که مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، برای همه ما لازم‌الاجراست و همه ما چه در بخش دولتی چه بخش خصوصی موظف به اجرای آن هستیم.

وی با تأکید بر این که مسئولیت جان مردم با ماست و در اجرای اقدامات پیشگیرانه  باید جدیت به خرج دهیم، افزود:با توجه به شرایط موجود، مراکزی که وظیفه خدمات رسانی به مردم را دارند نباید تعطیل باشند همچنین نظارت و بازرسی باید به صورت شبانه روزی صورت گیرد و با دستگاههایی که در حوزه اجرا و یا نظارت بر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا کوتاهی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها