دومین همایش بین‌المللی بیابان لوت اسفند ۹۹ برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: پس از برگزاری اولین همایش بین المللی بیابان لوت در اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه بیرجنددومین همایش در اسفند ۹۹ در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران “، محمدرضا مجیدی ظهر امروز در نشست با مسئول دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی بیابان لوت با اشاره به تلاش صورت گرفته برای ثبت جهانی بیابان لوت اظهار داشت: خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و  سه سال پیش بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشورمان ثبت جهانی شد و از زمان ثبت مسئولیت همگان برای پاسداشت این ثبت و رعایت معیارها ضمن بهره بردن از مزایای آن سنگین‌تر شده است.

وی با بیان اینکه باید هر سه استان مشرف به بیابان لوت از این ثبت جهانی بهره‌مند شوند گفت: تلاش می‌کنیم کنسرسیومی متشکل از بخش‌های دولتی و خصوصی سه استان مشرف به بیابان لوت تشکیل شود تا سیاست‌ها و برنامه‌ها را هماهنگ کند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی افزود: پس از برگزاری نخستین همایش بین المللی در اردیبهشت ۹۸ در دانشگاه بیرجند، دومین همایش در اسفند ۹۹ در دانشگاه سیستان و بلوچستان  برگزار می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه یک برنامه ۱۰ ساله طراحی و پنج همایش دو سالانه در نظر گرفته شده تا نتایج مطالعات و پژوهشها و اقدامات انجام شده عرضه شود عنوان کرد: این همایش هر دو سال یک بار در یکی از استان‌های مشرف به بیابان لوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دایمی همایش در دانشگاه بیرجند مستقر است گفت: باید پیگیر مصوبات و تفاهمات انجام شده تا همایش دوم باشیم از آن جمله انتشار کتاب نفیس عکس لوت به عنوان یک اقدام ماندگار می‌باشد  که در معرفی این اثر جهانی مؤثر است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با تأکید بر نقش  محوری دبیرخانه دائمی همایش یادآور شد: کارها را باید به صورت مستمر، پیوسته و منسجم انجام دهیم تا بتوانیم در پایان دهه در سال ۱۴۰۸ به اهداف مورد نظر دست یابیم.
مجیدی اظهار امیدواری کرد:  قبل از برگزاری همایش در اسفند ۱۳۹۹  نشست‌های مقدماتی برگزار شود تا نتایج آنها در دومین همایش عرضه شود.

بیشتر بخوانید   مهلت تکمیل موجودی حساب طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دی

سامان فرزین مسئول دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی بیابان لوت نیز در این دیدار با تشکر از اقدامات انجام شده گفت: تلاش خواهیم با برنامه‌ریزی و هم اندیشی و همکاری در مسیر تحقق اهداف مورد نظر حرکت کنیم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها