استاندار خراسان جنوبی:برای گذر امن و بی خطر از پیک اصلی ویروس کرونا، باید ارتباطات اجتماعی قطع شود

استاندار خراسان جنوبی گفت:حفظ آرامش مردم و در عین حال ایجاد این دغدغه که همراهی آنها با درخانه ماندن و محدود کردن ارتباطات اجتماعی در مهار بیماری مؤثر است، اهمیت بسیار بسزایی در مدیریت شرایط موجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران ” ، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در دیدار نوروزی با فرماندار ویژه و مدیران طبس، اظهار داشت: بنا به اطلاعات وزارت بهداشت، پیک اصلی شیوع کرونا تا ۱۵ فروردین است که اگر مردم را مجاب کنیم در خانه بمانند و ارتباطات اجتماعی را قطع کنند، می توانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی که به منظور کنترل شرایط موجود، ارزیابی اقدامات ستاد کرونا، نحوه کنترل مبادی ورودی و خروجی و نظارت بر روند خدمات دهی به بیماران در مراکز درمانی طبس به این شهرستان سفر کرده بود، در تشریح اقدامات استان در زمینه مهار بیماری کرونا گفت:مهمترین اقدام ستاد، تلاش برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  رایزنی با تولیدکنندگان داخل و خارج کشور برای تهیه ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش مورد نیاز استان، حمایت از واحدهای تولیدی مرتبط در استان به منظور تهیه مواد ضد عفونی کننده، فعال کردن چندین کارگاه تولید ماسک و… از اهم این اقدامات بوده است.

وی با تأکید بر اینکه چندین عامل در گذر از این بحران تأثیرگذار است افزود: ادامه همکاری ها و هم افزایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و همچنین تقویت روحیه کادر درمانی، پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مقابله با بیماری ایستاده اند از عوامل بسیار مؤثر در گذر از بحران موجود هستند.

معتمدیان افزود: حفظ آرامش مردم و در عین حال ایجاد این دغدغه که همراهی آنها با درخانه ماندن و محدود کردن ارتباطات اجتماعی در مهار بیماری مؤثر است، اهمیت بسیار بسزایی در مدیریت شرایط موجود دارد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:اعتبارات عمرانی ورزشی استان 24درصد افزایش یافت

وی با اشاره به قدرت سرایت ویروس کرونا بر شناسایی زودهنگام افراد مبتلا تأکید کرد و گفت: با شناسایی به موقع افراد بیمار، کنترل شرایط اطرافیان آنها برای تشخیص قطعی بیماری و در نهایت جداسازی بیماران از افراد سالم می توان مانع شیوع بیماری شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود:  با اجرای دقیق طرح غربالگری و قرنطینه بیماران در کلان کشور، در برخی مناطق آمار مبتلایان با کاهش روبرو بوده است.

وی به تأثیر سوء بیماری کرونا بر برخی کسب و کارها اشاره کرد و اظهار داشت: به همت دفتر اجتماعی استانداری و با استفاده از ظرفیت دستگاه های حمایتی، اقشار و گروه های آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شدند.

معتمدیان  با اشاره به اینکه دستفروشان، عرضه کنندگان کالا و خدمات در روزبازارها، کارگران ساختمانی و… از جمله این افراد هستند گفت:  هدف از شناسایی این افراد بهره مندی آنان از بسته های حمایتی و اقلام بهداشتی است.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها