ورود به مناطق تحت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا ورود گردشگران  به  تمام مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست  این استان  تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ” پیام خاوران “، حسن اکبری شامگاه پنج شنبه دربازدید از اقدامات زیست محیطی مقابله با کرونا در شهر بیرجند اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی را ممنوع اعلام کرد.

وی گفت:براساس تصمیم صورت گرفته و با هدف جلوگیری از ازدحام شهروندان در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاههای داخل مناطق و به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس مقرر شد تا از هرگونه ورود به مناطق حفاظت شده، پناه گاه حیات وحش، تالاب و علی الخصوص غارها، مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل بهار علاقمندان به طبیعت و گردشگران زیادی از داخل و خارج استان از مناطق تحت مدیریت استان نیز بازدید می کردند اظهارکرد:هیچگونه مجوزی برای ورود به مناطق تحت مدیریت، این اداره کل صادر نخواهد شد.

اکبری بیان کرد: به دلیل شرایط ویژه پیش رو و شیوع ویروس کرونا ، امسال در روز طبیعت ورود به مناطق تحت مدیریت ممنوع خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از مردم در خواست کرد تا با رعایت نکات بهداشتی و لغو مسافرتهای درون شهری و برون شهری و ماندن در خانه از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: با افرادی که موارد مذکور را رعایت نکنند قطعا با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و در راستای اجرای تکالیف ستاد مربوطه در استان  برخورد خواهد شد.

اکبری با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی کادر درمانی استان گفت: ما مدافعان طبیعت تلاشهای این عزیزان را فراموش نکرده و در راستای همکاری با این عزیزان آماده همه گونه همکاری هستیم.

بیشتر بخوانید   پَرسه کرونا در جاده سلامت

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها