عزم استان خراسان جنوبی بر محرومیت زدایی و توانمندسازی اقشار نیازمند است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عزم استان برای محرومیت زدایی و توانمند سازی اقشار نیازمند است گفت:تلاش شده در مسیر محرومیت زدایی از استان و توانمند سازی اقشار نیازمند گام های بزرگی برداشته شود. 

به گزارش ” پیام خاوران ” ، محمد صادق معتمدیان  شامگاه  پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حمایتی در بیرجند اظهار داشت: با توجه به توصیه های امروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه و کمک ویژه به اقشار آسیب پذیر و با توجه به شرایط خاص کشور و کاهش جدی درآمد اقشار آسیب پذیر، تصمیم بر این شد تا پویشی در استان راه اندازی کنیم و با محوریت دولت و نهادهای حمایتی، بتوانیم پیش از ماه مبارک رمضان، بسته‌های حمایتی را در اختیار اقشار نیازمند قرار دهیم.

 

وی افزود: پیش‌بینی ما برای اجرای این طرح سه ماهه است و افرادی که شناسایی می‌شوند نباید شاغل، مستمری بگیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند لذا این غربالگری نیازمند همت همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع  است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید با هم افزایی نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی ، قرارگاه سازندگی بسیج، مؤسسات خیریه، سمن ها و… بتوانیم بسته های حمایتی از جمله مواد غذایی را طی سه ماه در اختیار گروه های آسیب پذیر قرار دهیم تا ان شاءالله شرایط کشور به وضعیت عادی بازگردد.

 

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته شناسایی و پایش، کمیته پشتیبانی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته جمع آوری کمک های مردمی پیش‌بینی شده که باید هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز نمایند تا بانک‌های اطلاعاتی تجمیع شده و پیش از ماه مبارک رمضان کار آغاز شود.

بیشتر بخوانید   رشد 58 درصدی صادرات تعاونی‌ها در خراسان جنوبی

 

وی در ادامه به تجربه موفق کارهای مشارکتی در راستای محرومیت زدایی از استان اشاره کرد و تصریح نمود: این نوید را به مردم عزیز می‌دهیم که همانند پروژه‌های گذشته، اقدامات بزرگ مشارکتی دیگری نیز در دستور کار داریم تا بتوانیم در مسیر محرومیت‌زدایی از استان و توانمندسازی اقشار نیازمند گام برداریم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها