۱۹۶ نیروی هلال احمر در خراسان جنوبی آماده‌باش هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی ۱۹۶ نیروی هلال احمر در قالب ۴۹ تیم امدادی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدرحیم شهریاری اظهار داشت : نیروهای امدادی در ۲۳ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم‌های واکنش سریع و ۲ تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

 

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند عنوان کرد: همچنین ۱۰۷ دستگاه خودرو امدادی و پشتیبان آماده بکارگیری است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان درخواست می‌کنیم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

 

شهریاری ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواستاریم ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

 

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است گفت: مردم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال‌ احمر مراجعه کنند.

 

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه و اخطاریه سطح قرمز (اقدام) درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز(پنجشنبه) نسبت به وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان هشدار داد.

 

این سامانه تا جمعه شب (۲۸ تا ۲۹ فروردین) شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سربیشه، نقاط جنوبی طبس و نقاطی از درمیان و بیرجند را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   آزمون استخدامی در چهار شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

 

ایجاد روان آب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد و در برخی ساعات ایجاد اختلال در آمد و شدهای درون و برون شهری از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها