استاندار خراسان جنوبی: ارتش از بدو انقلاب تاکنون کارنامه درخشان و ماندگاری در تاریخ دارد

استاندار خراسان جنوبی بر ماندگاری کارنامه درخشان و ماندگار ارتش از بدو انقلاب تاکنون در تاریخ تأکیدکرد وگفت:از آغازین روزهای پیروزی انقلاب، ارتش در شرایط بسیار حساسی قرار داشت. 

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛محمدصادق معتمدیان  در مراسم رژه خدمت ارتش  با اشاره به هجمه دشمنان خارجی، اقدامات گروهک ها و… که به دنبال تضعیف و انحلال ارتش بودند، اظهار داشت: در چنین شرایطی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین مدافع ارتش ورود کردند و با صدور پیامی تاریخی ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند و از ارتشیان غیور خواستند در شهرستان های بزرگ با ساز و کار نظامی به رژه  بپردازند و حمایت خود را از ملت ایران اعلام نموده برای دفاع از مرزها اعلام آمادگی کنند.

وی بیان کرد: خواسته حضرت امام (ره) از مردم هم این بود که حمایت همه جانبه ای از ارتش داشته باشند و به صراحت اعلام کردند تضعیف ارتش جایز نیست.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این تاریخ که ارتش تولد تازه پیدا کرد، همواره شاهد کارنامه بسیار درخشان، ماندگار و ارزشمندی از ارتش در تاریخ و اذهان ملت هستیم.

معتمدیان متذکر شد:در همان روزهای اولیه انقلاب که توطئه های ایادی جهانی شکل گرفت یا در فتنه های قومی مذهبی در  قائله ترکمن صحرا و آذربایجان و… ارتش حضور پیدا کرد و امنیت، آسایش و آرامش را به این مناطق برگرداند.

وی  تصریح کرد :در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش با تمام توان از همه ظرفیت های خود در نیروی دریایی، هوایی و زمینی از تمامیت ارضی کشور صیانت و پاسداری کردند و در این راه  ۴۸ هزار شهید را تقدیم کردند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از دوران دفاع مقدس و به دنبال تدابیر رهبر معظم انقلاب به نوسازی و چابک سازی یگان‌های خود پرداخت و امروزه ارتش مقتدر ما برای دفاع از کیان و مرز های کشور در اوج آمادگی می باشد.

بیشتر بخوانید   راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تشییع و تدفین شهید حمیدرضا خسروی + تصاویر

معتمدیان تصریح کرد:ارتش در کنار توان رزمی سایر نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروهای امنیتی و… هزاران فرسنگ جلوتر از مرزها، از مرزهای اعتقادی جمهوری اسلامی صیانت می کند.

وی افزود: در ایام مختلف و به ویژه در بلایای طبیعی همه نیروهای مسلح به خصوص ارتش در کنار مردم عزیز و دولت قرار گرفته اند و با حمایت همه جانبه نقش مردمی خود را به خوبی ایفا کردند.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی از وظایف ارتش این است که در دوران صلح در زمینه های مختلف به یاری مردم بشتابند، در همین راستا در زلزله، سیل و…کارکنان ارتش همواره به کمک مردم شتافته اند.

معتمدیان با اشاره به حضور نیروهای ارتشی در کنار مردم و امداد رسانی در زلزله چند سال پیش غرب کشور گفت: در همین ایام که کلیه بلاد و کشور عزیز و استان ما درگیر بیماری کرونا شده در کنار تلاش های همه ارکان، قوای سه گانه و نیروهای مردمی، نیروهای مسلح و ارتش به وظیفه مردمی خود جامه عمل پوشاند و در زمینه کمک به دولت و مردم اقدامات شایسته ای انجام داد.

وی  یادآور شد: بهره‌برداری از امکانات بهداشتی و خدمات رسانی به مردم در ضدعفونی کردن معابر، شهرها، ورودی و خروجی ها و… از جمله اقدامات ارزنده ارتش در این برهه است.

وی با بیان اینکه تلاش ها و مجاهدت های ارتشیان غیور همواره جای تقدیر و تشکر دارد. تأکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی مکتبی، مردمی و انقلابی است که از همه ظرفیت‌های خود در جهت صیانت و پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.

بیشتر بخوانید   افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی به روایت تصویر(1)

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها